Söndag

Gårdagens spökerier mot kursbarnen blev mycket lyckat visade det sig:D:D:D hihihi,de trodde att det var Antonia som var i farten, hehe, men det var bara vi. De hade ringt till Jeanna så hon fick komma till stallet för att kolla läget. Annie och jag var mycket stolta över vår lilla kup.:) hihihihi.:D:D:D
 
Dagen i övrigt har varit lugna gatan kan man säga, alla hästar vilade i stort sett, så bara hage och skritt har vi behövt tänka på, Jon och Annie mockade på morgonen och jag tog jennys roll och släppte häsrat i skritt och hage.:):) tog oss en lite extra long frukost för vi kunde endå inte vara i ridhuset för kursen hade börjat så vi fick göra våra hästar vid fyra tiden på EM istället, mindre kul, men men. Det var bara D2, MQ coh Kextet som skulle göra något idag, de två förstnämda longerade vi och Kexet blev riden av Annie:):):) så fin häst han är.:):) och så har vi ju gott med gå hästarna som vanligt också, jag gick med Weine til lstora vägen idag och hade Sllis med Helen och lorren. Det var Helens ide och jag tyckte att jag kunde gå med Weine då eftersom han avrit så snäll den senaste tiden, så vi promenerade iväg, och Weine var helt tokig, travade på stället och var allmänt korkad inget socker för den herren mer denna dag.
 
När vi gjort alla hästar (de tre som skulel göra något) så skulle Annie klippa klart MQ i huvudet så jag hjälpte henne med det, Men så hör jag ljud utanför stallet, de tär två av hästarna som pipper och har sig, men eftersom det kommit en ny häst idag så tänkt ejga int mer på det, utna fortsätter att hjälpa annie, men så tycker jag att jag hör Ghadaffi utanför så jag går för att kolla om det är han, öppnar stalldörren coh kan säga at thjärat stannade i några sekunder, för på gårdsplanen står Peeiko helt lös och int en människa i sikte, han boxdörr är helt öppen och ahn står och små pratar med Monet och äter av Candymans hö.
 
Jag blir helt kall och vänder mig om till Annieo hc säger "avbryt klippningen genast!!!" och så "Peeiko är lös!!!"
Annie slutar med det samma och går fram till mig, "Frida ge mig en grimma och hämta mat!"
 
Som tur är så är Peeiko ganska snäll om det finsn mat i närheten så Annie får på grimman snabbt och utna bråk och så låser vi in hingsten igen och säkrar boxdörren med en kedja i fall det skulle hända igen, vill ju inte ha en hingst lös i natt.
 
Kvällen blev lungn och trivsam i soffan med en film och nu ska här sovas, är för övrigt ledig imorgon så kan ju sova lite extra.:):) Och om vädret är ok i morgon blir det fotografering.:D:D:D:D:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback