lajbans

Idag har det varit en jobbig dag, det bästa vore om man kunde klona sig till tio personer, då kanske det skulle bli bättre, Just nu är vi kort om folk i stallet så om ni vet någon som vill jobba med hästar i ett stall på ca 30 hästar och i ett fantastiskt bra gäng så kan ni ju alltid höra av er.:)
 
Jag började dagen med att mocka och sen så var det frukost och efter det så fick jag äran att skritta Candyman :D:D:D:D:D:D:D:D efter det så klippte jag honom, har ALDRIG klippt en så gudomligt snäll häst, hela hästan stod som ett ljus i ca två timmar rörde sig inte en fena, först när jag skulle ta vänstra örat så vaknade han till och blev sur. om endå alla var som honom, vad allt skulle bli bättre då:) Eftersom Annie var upptagen med Tandläkaren på några av hästarna och Jenny red så fick jag även fixa hästar åt Mads och så fick jag springa hit och dit annars hade det nog gått snabbade att klippa, kan säga att jagångrar mig lite att jag klippte honom på FM hade varit mer passande på EM men men, inte alltid så lätt att planera.
 
På EM så började jag med att ta in hästarna och sätta några i skritten och sen så longerade jag HM på utebanan, han avr pigg fast han varit hos tanddokton på FM, han tyckte det var lajbans att springa i snön.:):) jobbigt för mig som i visa stunder bara följde efter honom då han for iväg.:) wmn jag fick ordnig på det tillslut.:)
Har inte hänt mycket mer idag annars, imorgon är det jag och Jenny på morgontjensten så det komem rbli lajbans.:) Får ha en riktig raket i armar och ben i morgon så det går fort.:):)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback