bra torsdag

Idag är det torsdag vilket betyder praktikantdag.:D:D wiie för det, två extra som komemr och hjälpter till är guld för stunden då vi är så få som jobbar, men de komer först vid åtta tiden på morgonen så morgontjensten får vi klara av själva. Jag och Jenny var själva idag så Mantas skulle hjälpa oss med mockningen men först skulle han köra ridhuset så vi fikc börja utan honom, jag tog tag i mockningen och Jenny slängde ut djuren i skritten, och skiten bara for i käran för mig, hade ett super tempo, hade nästan gjort hela Mads stall då Mantas kom, så han han bara göra en box i det stallet och sen så han han göra de svarta uteboxarna, för boxarna i Jeannas stall gjorde jag, så 14 boxar till mig och 5 till Mantas.:):):):) Vi hjälpte åt med de röda uteboxarna som bara är två stycken.:):) klockan visade 07:50 då stallet var klart, då skulle bara skrittne fixas och så skulle en häst fixas åt Mads så halv nio gick vi på frukost.:):)
 
Efter fukosten så fortsatte vi med det lite högre tempot och hästarn askulle ridas, longeras och ridas fram och gås med och alla hästar var klara före lunchen utom Hitchi som Mad skulle ta efter lunchen emn som han sedan inte han med så jag fick i uppgift att longera honom i pessoaselet, han sklötte sig faktist överraskande bra tyckte jag. dock så for han iväg någon gång på slutet då han blev lite trött, men då fick han bara jobba lite mer.:)
 
Eftermiddagen i övrigt var som den brukar, kolla hästar, ta in från hagen och skritten och så mocka och göra hönätt och sopa. Var klara vid halv fem så det var skönt, hemma tidigt med andra ord. gick upp och städade i loungen som var mycket behövligt men nu är det finnt.:):):)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback