söndagsmys

Idag har det varit en riktig mysdag för hästarna, då de fått vila hela högen, oturligt nog så är alla hagar isbelagda så hästarna får stå inne så de inte bryter bena, våra hästar är inte så smidiga, om man säger så.:)
Det var i alla fall jag och Jon som jobbade idag så vi har haft lungt och skönt, han mockade och jag tog djuren till skritten och sen tog vi frukost. Efter den så började skrittpromenaderna med de hästar som inte går i skritten.
 
Lade ut höet redan på lunchen för att det skulle gå lite fortare på EM, Då var hela familjen i stallet, Hugo (tror jag att det var) åkte med på hövagnen då jag körde upp till utestallet och så hjälpte han mig lite, mäst ville han åka på vagnen, sen fick han åka med på hjulingen då jag körde ner igen och då körde jag lite extra fort och han tyckte då att jag var en rallyförare, fast igentligen gick det inte fort.:):)
 
På EM så klippte jag jimmy, han var snäll på kroppen men dum på ben och öronen, öronen är fortfarande inte klippta men får ta dem imorgon då det finns mer folk i stallet. Han slet sig tre ggr och var helt galen, och när han såg bremmsen så fick han bara mer panik, när jag äntligen blev klar med benen så fick han sig ett bad och sen ett varmare täcke att sova i.:):)
 
Sen var jag lite bråkig också idag, haha skulle promenera lite med Milton då även han fick bo inne dag men tyckte det var tråkigt att gå till fots så jag hoppade upp på honom och jäklar vad han började bocka och fara runt runt runt, hatten av för theo som håller sig kvar på honom då han rider honom.:):) jag satt för visom också kvar men det var nära några gånger.:)
 
Sen har Mads gamla tävlingshäst kommit till Segersta också, hon är Fölmärr nu och har ett jättefinnt föl vid sin sida, helt svart, ett vitt bakben och en stjärn men annars helt svart, mamma är även hon svart med stjärn, hur fin som helst.:):) imorgon ska jag fota dem om jag hinner.:):) så ni ockås får se dem här.:):)
 
D2 tar söndags vilan på allvar.:):)
 
Jimmy i en hög på golvet.:)
 
Jimmy cvho, färdigklippt och badad.:) torkar i solen.:):):) han börjar tröttna på at tstå på gången, han vill ha mat!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback