2013

Vilket år!! vilka roliga minnen jag kommer bära med mig från detta år, har träffat otroligt roliga människor och lärt mig massor mer om hästar. Jag ser med stor glädje fram emot 2014 och alla möjligheter som väntar.:D:D:D
 Tänkte göra som min älskade syster och bara visa en bild för varje månad med det starkaste minnen från 2013 så vi börjar med januari så det blir i rätt ordning.:D:D:D
 
Januari
 
Livet på segersta började bli vardag och allt var fantastiskt bra, Snön låg i drivor och alla var glada. Patrik kittel kom och tränade Mads och Weine och som alltid då han kommer är det intressant.:):)
 
Februari
 
Snön börjar ge med sig och våren var p åväg, Red en del och Första tävling gjordes på strömsholm.:)
Mads var nervös över att det var min första tävling med honom och hästarna och att jag inte frågat om något. haha men jag avr ju inte ny som tävlingsgroom det enda som var nytt var ju diseplinen.:) men jag klarade mig finnt och fick godkännt.
 
Mars
 
 
 
I mars åkte vi med tre hästar på årets äventyr numer 1:D:D ända till Vidauban i frankrike åkte vi för att tävla, det var helt otroligt roligt och ahr så många mider och minnen där ifrån, där av tre bilder som visar, 1: Weine och jag på promenad, 2: Jimmy och Mads. 3: alla rosetter coh täcken vi fick med oss hem:D:D
 
April
 
I April håller vi egna nationella tävlingar och Mads är både Arrangör, tränare och tävlar själv under dne helgen coh han red Jimmy (bilden) två klasser och vinner båda, och på min födelsedag så slår även Jimmy sitt personbästa 75% i INT 1 vilket var riktigt roligt förstås:):):)
 
 
Maj
 
 
I Maj hände det mycket i min groom kariär, om man nu kan ha en sån inom detta yrke.:):) Vi var iväg till Tyskland och tävlade och tränade för Patrik kittel.:) Vi gjorde även tävlingar i sverige och en av dem var Djurgården och den, ja ni den kommer jag aldrig någonsin glömma! Det var kaous kort sagt, Weine var helt lös, kandaret gick sönder så vi fick slänga ihop ett nytt av hans ledträns och de delar som fortfarande var hela trotas det så går han och vinner GP küren i alla fall.:) så den dagen var både jobbig coh rolig coh jag kommer aldrig glömma den.:)
 
Juni
 
 
Juni var som maj fullt upp med tävlingar och de starkaste minnena från denna månad var SM på Strömsholm och så NAtions Cup i  Rottredam:):) Många roliga och några jobbiga stunder också denna månad men roligaste var nog att åter få komma till holland.:):):):)
 
Juli
 
Juli var min semester månad, besökte underbara Smögen där Syster 2 höll till just då och så besöktes även Varberg där bästa Lina bor och så förstås Linköping där syster 1 bor.:D:D:D var även tävling i Mariefred och det var en riktig hedlig svens tävling där de tvar lagom med allt.:):)
 
Augusti
 
Lag SM på Vallentuna ridskola, och Segersta fick Silver:):) och jag fick helgens hästskötarpris:):):)
 
Vi var även på Eriksbergs sommardressyr och där gick det bra för oss, Jimmy vann båda sina starter och Weine tog hem tredjeplatserna i sina starter:D:D:D:D
 
September
 
Djursholms Elittävlingar hålls avrje år i September och detta var nog årets bragd helg för oss, då Weine håller sig på topp båda dagarna och vinner både GP och GP Küren och jag får hästskötarpris för helges bästa groom.:D:D
 
Oktober
 
Månadesn händelse var nog endå den helt spontana resen till Finladn för Helsingfors horse show:D:D vi halkade in på ett bananskal där och på grund ut av att vi hade Patrik träning hemma så fick jag göra min första solo utflykt med Weine, och Weine var så duktig vi blev plaserad alla tre starter, 3a, 2a och 3a fick vi :D:D och vi var så nöjda solo hem igen och det var roligt hela resan fick även träffa min goda vänn från Finlad som jag ble vbekant med under frankrikeresan.:D:D:D
 
November
 
Tävling i Helsingborg och jag körde denna skönhet för andra gången:D:D:D
 
December
 
 
December planerna för att åka till Paris var på gång och jag avr helt till mig, Paris är nämligen en stad jag vill se.:):) Nu avbröds dessa planer väldigt hastigt då vi tre dagar innan evenemanget började fick veta att vi fick vara med.:)  Globen har varit en dröm att besöka och nu skulle jag även grooma på denna tävling.:D:D:D jag avr som på vita moln:D Weine skulle starta sin första WC och så ävenMads så nog fanns det nerver allt.:):) var så stålt över "min" häst då han gick in på banan för at tvisa vad han kunde.:D:D:D Debuten gick inge vidare men vi hade kul endå och jag träffade mina groomkollegor som groomar åt andra världsstjärnor.:D:D
  Vi var även ner till Helsingborg en andra gång också för att medvärka i Swedish Riders Trophy, vi hamnade då också i stormen Sven ohc för första gången så undrade jag vad jag pysslade med då taket på stallarna blåste iväg och allt var kauos. fick köra solo hem från helsingborg och Weine och jag hade party i bilen påväg hem.:D:D
 
Det var mitt hästiga år och nästa år blir nog hästigare än då.:D:D:D:D Mitt liv kretsar kring dessa otroligt fantastiska djur som levererar var dag coh ger mig glödje och gör så jag vill fortsätta.:D:D
 
Mitt mål för 2014 är att bli bättre på det jag gör, men det största målet är att ta C-kort så jag kan köra till tävlingarna.:D:D:D
 
Nu ses vi 2014, hej då och hej 2014:D:D:D
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback