premiär tur i mini lastbilen

Har sovit jätte dåligt i natt, för jag var så nervös över att åka själv till sigtuna idag med min lastbilen som jag aldrig har kört och så de två bästa hästartna där bak (jimmi och Weine) så sov inte så bra alls, men uppe emd tuppen endå för att få igång internet så man kunde kolla tider för tävlingarna idag, när det var gjort så var det dax att gå till stallet för att fodra frulle coh sedan börja fixa hästarna, först skulle HM göras redo för Mads skulle rida innan han åkte till tävlingen i sigtuna, hade så bra tid på mig att jag han gå fram HM på utebanan innan Mads kom så det var värkligen perfekt. När han tog HM så började jag med den andra två som skulle till sigtuna, allt in i bilen och hästrn astod redo på gången lagom till HM var klar och då fixade vi honom och sen ut med honom i skritten och sen in med de andra i lastbilen och så bar det av. Första gången jag kör lastbilen och jag tänkte åka själv men fick får praktikant Emma med mig och det kändes bra att ha någon med sig endå och bra gick det, hästarna skötte sig och vi kom fram i god tid.
  När vi kom fram lastade vi ur Jimmi och han stod nästan som ett ljus då vi la på sadel och fixade och sen gick vi med honom till Mads som var i ridhuset, sen tillbaka till Weine som stod tyst i bilen tills han hörde oss utanför då blev det fart p åhonom och han stod inte  som ett ljus då vi sadlade han for runt, runt, runt och tyckte det var kanon kul att vara ute på tur igen:):):) Vi kom ner till ridhuset lagom till Mads var klar med jimmi så vi tajmade in bra med nyte av häst kan man säga, sen in med Jimmi igen i bilen och så gå tillbaka till Weine som int eriktigt var klar än så vi han se lite av riten och han avr så fin och duktig. Detta var ju bara en tränings vända för dme båda så de inte ska tycka det är konstigt imorgon då det är allvar.:):) När det var klara båda två så gav vi oss av hemåt igen coh det gick super även det.:)
 
På EM så fick ajg rida lite på Candyman som skulle skrittas ut en sväng och han tyckte det var mysigt tror jag, han sukade och så gick han på med öronen framåt hela tiden, tyckte det var roligt att få rid alite och mysigt när solen lysser också, Sen packad ejag inför morgondag och så fick jimmi och HM bada också så nu luktar de båda jordgubbe.:D:D:D:D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback