vad gör jag för fel!?

Varför händer det alltid mig, vad gör jag för fel, när hästen springer åt andra hållet då jag kommer för att hämta den i hagen. Det är absolut inte första hästen som gör så för mig. glampi var den första (fast han sprang iväg för alla) sen så var det Rune, Hälge, Vinglan, Linus, ja listan är längre än så. Och nu är det Flisan som gör så mot mig. VAD GÖR JAG FÖR FEL!!!!
 
Fick tag på henne tillslut i alla fall och kom iväg på en tur som blev en och en halv timme:):) gött och rida så länge, tog det relativt lugnt, travade där marken tillät och försökte mig på lite galopp, men det är inte det lättaste när pollen inte försåt vad jag menade med galoppskänkel. så försöket misslykades ganska så regält, men vi kämpar vidare.:):) Fick mig en fantastisk syn också ute i skogen, fick se inte en utan två örnar som satt och mummsade på nånting bara någon meter från vägen jag kom på och när jag kom så flög de förstås upp men ojvad stora och mäktiga de är. synd att jag inte hade kameran med.
 
När jag kom hem igen så hjälpte jag Flisan matte att elda ris i en av hagarna, och det blev så finnt, nu är det bara den stora sommarhagen kvar som ska rensas från ris, men man får ta lite i taget. kul att elda lite, blir så exalterad av elden, är så roligt att plocka ihop riset och slänga på en brasa och det sprakar och är varmt och mysigt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback