Tokhäst

Idag har det varit grått och snön som föll igår var borta (skönt) ville rida idga så ringde Flisan matte flera gånger men inge svar, så började ge upp min tanke på att få rida idag. Och så vid lunch tid då jag fick för mig att baka en banankaka så ringer Flisan matte och efter tjugo minuter så svänger jag in på gårdsplanen hemma hos Flisan.:)
 
Fick en fin tur på henne dock så provade jag de stigar som jag upptäkt på kartan här om dagen men det var inga stigar kvar, den första jag tänkte prova fanns inte alls kvar, (jäkla skogsmaskiner) och den andra var helt okej, tills jag höll på att rida in i en vägg av granar, Vägen bara försvan rakt in bland granarna så fick ju förstås vända, lite små besviken. Flisan där emot var yrvädret själv där en bitt, tror att det stod en hel hör med knytt och tomtar efter stigen för hon for runt och så nära träden hon bara kunde gå så jag fick gren efter gren i ansiktet, Hmm, kanske ett försök i att få av mig, jag vet inte riktigt. Det är svårt att veta vad den pollen tänker på ibland. När vi kom ut på den riktiga skogsvägen igen så fick hon trava på ordentligt en bitt inan underlaget sa stop för det.
 
när vi nästan avr hemma så började det regna också så travade sista bitten bara för att undvika det mästa regnet.:) när vi kom in istallet så började solen lyssa och regnet fortsatte så vi fick se två finna regnbågar över gården, super finnt.:):)
 
fick mig en tur på hästryggen idag i alla fall och det var roligt.:):) imorgon blir det en till tur :):) hoppas på bra väder:):)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback