Hovspår i mitt liv - Blesi

Nu är det dax för lite minnen att komma fram och minnena tillhör en liten fuxfärgad islandshäst med Bläs, kort och gott så hete han Blesi också:) Han avr en mycket bra kompis med Glampi och de tyckte det var jätteroligt och träffas:) Blesi tillhörde Glampimattes kompis så ibland då hon hälsade på så fick även Blesi följa med till sevallbo och träffa Glampi:)
 
Jag träffade Blesi när jag var kanske 9 eller 10 år tror jag om inte yngre, minns inte exakt hur gamal jag avr men då kom blesimatte och syster ridandes på Glampi förbi hemma och jag ut i stövlar för att klappa på hästarna. När du var på väg hem igen så stannade de igen och den här gången så fick jag sitta på Blesi:) jag stolt som en tupp satt med benen rakt ut och sträkte på ryggen så jag nog blev någon centimeter längre. Enda hem till Glampi fick jag sitta på honom, sen fick jag borsta honom och klappa så mycket jag ville:):)
 
efter den gången så tog en ganska lång tid innan jag red honom igen, men jag ahr ridit honom ganska många gånger efter den första, och har alltid tyckt om honom, så snäll och mysig att sitta på. 
 
Våren  2010 fick Blesi somna in och vandra vidare till trappalanda av ålder och där har han nu sällskap av Skreppur och Glampi och säkert en hel del andra hästar också.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback