Fin hösttur och minnen kryper fram

Idag så stod Flisan kvar inne i stallet då jag kom, så det var ju lite skönt att inte behöva hämta henne från leriga hagen.:) Red längre idag nästan två timmar tror jag att det blev då vi väl kom hem igen.:) skönt att vara ute så länge tycker jag.:):) Flisan skötte sig bra, travade på då jag ville och annars så skrittade vi, då hon är lite öm i fötterna då hon inte har skor. Så vi travade då mittenremsan på skogsvägarna tillät det, gassade på lite extra på en lång raksträcka, när jag har ridit henne lite mer så ska den raksträkan bli galopprakan har jag bestämt mig för, hon förstrå ju inte det där med galopp, hon travar bara snabbare och snabbare, men den rakan är typ en kilometer så då har vi massor av tid att öva .:):) Men det får vi ta längre fram eller till våren om jag rider henne då.:)
Iövrige så hade vi en bra tur, vi stannade och tog matpauser och lyssnade på lite fåglar i skogen också och så solade vi oss en sväng också.:):)
 
Så Här red vi i alla fall, en fin fin runda som då tog drygt två timmar går nog lite snabbare om man kör galopp också, men vo höll oss till trav och skritt:):) under turen så fick många gamla minnen komma upp till ytan, skäms lite över att jag kallade Flisan för Vinglan ett flertal gånger under turen också, men det kan inte hjälpas upptäckte ju denna runda med Vinglan så det är ju lixom min och vinglans runda. jaja hon är borta nu så nu får det bli Flisans och min runda istället:):)
 
Blev lite bilder från hästryggen idag också.:):)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback