Första arbetsdagen

Första arbetsdagen på Segersta idag och den har varit bra tycker jag, de flästa namnen på hästarna sitter nu ska jag abra lärar mig var de bor i stallet så komemr det här bli kanon.:):)
 
Dagen började med att fodra vid halv sju, och så mocka efter det, när det var klart så ska hästarna gå ut i hagar och skrittmaskin och sen ska stallen soppas. Om Mads har kommit til lstallet vilket han gör vid halv åtta eller runt åtta, har inte så stor koll på när han kommer men då ska han ha hästar att rida förstås. Sen får vi frukost. Efter frukost så blir det fullt jobb igen, hästar ska tas från skritten, hästar ska longeras och hästar ska göras klara för ridning.
 
Tycker själv att jag har gjort ett rba jobb idag hoppas på att de tycker samma de andra:)  Har fått longera två hästar innan Mads ridit dem, och fick lite beröm för longeringen av Mads och det är ju förstås alltid roligt att få beröm, sen så fick jag även rida också!! ojoj tänkte jag, blev ganska pirrig när jag skulle göra det, men det gick hyfsat tycker jag gjorde så gott jag kunde i alla fall. fick rida en häst som kallas Sune och han var jettestor (alla hästar är groteskt stora här) Men sune var snäll, en femårig valack är han. Först kände jag mig som en riktig ridskolenybörjare som aldrig haft en häst i form emn efter ett tag så fick även jag till det ganska bra. Men oj är värkligen inte van med såna finna hästar, nu är ju Flisan förstås jättefin men fina välridna hästar som har luft i stegen, ett travsteg på Sune var typ tre på Flisan:)
när ajg värmt Sune i skritt och trav så skulle Mads ha honom, och fick även här lite Beröm över att jag ahde bra balans och en bra grundsitts, så det var roligt att höra, då jag oftast får höra att jag inte alls sitter bra. MEn man får ju självklart ta åtsig av proffsen, Mads vet ju vad han pratar om så får helt enkelt lita på honom.:)
 
Fick även laga lunch idag, haha blev fläskfile och ris, var det enda som fanns, ganska tråkigt men de andra åt och de sa att det var gott så får väl tro på det:):)
 
Sen efter lunchen så skulle hästarna in och så mockade jag hagarna, och sen kolald ejag hästarna inför natten och så la jag in eftermiddags hö till dem och så sopade jag och en hel del fler saker han jag nog också med. Mina ben är i alla fall ganska trötta nu så det ska bli skönt att sova.:):)
 
Första arbetsdagen blev lång, halv sju till halv ssju, hopaps att det kan bli klart lite tidigare imorgon.:)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback