Andra dagen, ont i kroppen!

Idag så vaknade jag av alarmet klockan sex, halv sju är det frukost för hästarna så det är ju förstås bara att gå upp och se glad ut. :) sen så var det som vanligt mockade, sopade tog ut hästar och fixade hönätt till dem som har det.:) Vår frukost smakade mycket bra idag tyckete jag.:):)
 
Har fått rida fram två hästar åt Mads idag först Sune och måste erkänna att det känndes bättre idag än igår:) Mads tyckte också det såg bättre ut idag, jag avr ju så nervös igår så, emn idag gick det bättre i alla fall:) Fick skritta fram honom utomhus  i det finna vädret och det gick så där, han avr typ rädd för allt, gröna soptunor, skällande hundar och så lastpallar förstås:) men vi tog oss en liten bitt efter vägen runt gården  ialla fall, sen så fortsatte jag i ridhuset. Sen så fick jag även rida fram jätten HM stor och svart och jätte jobbig (enligt mig) han slog med huvudet hela tiden. Och så hade jag kandar på honom för MAds skulle j uha det och jag som aldrig ridit med det innan var lite konfunderad av alla tyglar som fanns att hålla i, jag red bara med tränsbettet men man måste ju endå hålla i kandartygeln så den int elever rövare på annat hål, men jag lär mig nog snart hur jag ska ha koll på alla tyglar :) kul är det i alla fall att få sitta på lite hästar även fast de är enorma, dock så har jag inte suttit på Boggie än och han är stor de andra hästarna är små om man gemför med honom och de är stora.:)
 
Så fick jag stå och hålla unghingstar åt honslagaren som skulle vä'rka dem och så har jag promenerat med vilddjuret Jimmy fast jag såg inget vilddjur i honom idag, han avr så snäll mot mig, men han kommer antagligen göra dumma saker någon gång han också. Har även longerat weine, Mads bästa häst idag, han avr jette piggelin så han skuttade och hopapde runt, men tillslut så lugnade han sig och både travade och galopperade utan bus:) Skönt att Mads var i ridhuset sammtidigt så man inte gör något fel, så här i början då jag int ekan alla rutiner och så. ta råt mig av allt han säger.:):)
 
När vi var klara i stallet blev det lite after work i lounshen, med chips, dansk julöl och lite prat, Jag drack vatten för öl är inte så gott tycker jag.:) trevligt var det i alla fall.:)
 
Imorgon är jag ledig så ska försöka ta mig en tur och fota lite, kanske jag har sådan tur att jag kan fota då de rider men annars så ska ajg försöka ta på stallet och lite hästar och så.:)
men innan fotorundan ska jag sova.:):)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback