LÅÅÅÅNG RITT

idag så har vädret varit lite lustigt, tog ut pollarna som vanligt och precis då sita hästen sprungit iväg och lämnat kvar ett dammoln hos mig vid grinden, så kom en skur med ösregn och åska över oss, jag stod och jämrade mig över att pollarn avar nakna i regnet, men så slutade det och solen tittade fram igen, efter dne skuren så regnade det till och frun fram till lunchen, men det var inte några riktiga moln på himmlen så förstod inte riktigt var det kom ifrån. Mockade och fixade och sen gjorde jag inte mycket mer idag.

Vid två tiden kom Evelina och då red vi ut, jag på Gucci och hon på sin häst Mena.:):):) vi styrde mot moarna och vidare mot havet, men tydligen så är de tinte meningen att jag ska få rida på en sandstrand i full fart, för cirkus 100 meter var til len super fin sandstrand så är det ett narurreservat och ridning förbjudet, och det får man ju ta hänsyn till, så vi fick vända och rida hem, snyft:(:(:(

Vi fick skritta nästan hela turen för här i väst så är alla vägar asvalterade så skritt fick det bli, vi gjorde en avstickare ut på en åker väg men den slutade mitt på åken men på dne galoppade vi och gucci var hur fin som helst, sen travade vi genom skogen vid moarna och galopperade på ett ställe till på hem vägen, tre timamr var vi ute i alla fall.:):) öm i rumpan och fötterna, inte någon höjdare att sitta i hoppsadel så länge kan jag säga, men mysigt var det:D:D och Gucci vann den inofficiela Sritttävlingen, om Mena vetat om den så hande nog han vunnit men nu viste han int eså då gick han super sakta coh gucci skrittade som en jag vet inte riktigt, hon ville inte trava men hon skrittade nog så fort hon kunde utan att börja springa som en sån som tävlar i gång, de går ju super fort men springer inte.:) haha hon är så rolig:):)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback