vårkänslor i hingsthagen

idag så har jag avrit ensam på gården, elle rja nästan i alla fall har ju haft hundarna och så kom Einar, en farbror som var som familjens trädgårdsmästare för några år sen och nu hjälper han dem lite då och då, så blev mycket prat med honom ,han var mycket pratglad.:) på eftermiddagen så red jag Linus också, han var dum i dag. Han förstod inte att han skulle trava över bommarna som jag lagt ut på marken, han lixom ramlade över dem och fick kortslutning till huvudet, och han blev ju bara stressad då jag sa till honom med röst och ben, men jag gav mig inte så när vi fick till det en gång så slutade jag för att han ska komma ihåg den bra gången.:):) tror det är en ganska bra lösning.

efter ridpasset var han ganska svättig så jag badade honom och när jag stod där så öppnar jag dörren som är i spolspiltan coh efter en stund så står det typ tio stycken invandrare och tittar in, de säger inget de bara står och tittar  så jag säger hej och då leer de jättemycket, och så fortsäter de titta på medan jag badar linus. lite små skumt tycker jag men de gick sin väg efter en stund i alla fall.

jag fick även tid att fota lite innan jag tog in hästarna så max fick vara framförkameran, och han acvr riktigt pigg, och så fick linus vara model också eftersom han blev så fin när han avr ny badad.:):)











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback