nu är jag tillbaka

nu är jag tillbaka, efter en bra helg av ledighet i London.:):) men det tar jag i ett annat inlägg hur de tvar där för nu har det hänt så mycket här  hemma på gården idag så de måste också berättas om.:):)

jag började ju då jobba idag och full fart från klockan sju och enda till fyra, ut med hästarna och mocka och så massa saker att pyssla med, var ganska roligt att vara tillbaka faktiskt, hö att fixa och tvätta lite och städa lit ei förådet han också meds.:):)

och så blev det drama också, Lina var här en snabbis tillsammans med Ben som kommer fr¨n holland som hon har hästar ihop med och han vill se hur Cia hoppade, så de skulle löshoppa henne och några till, men så när de tog cia så hade jag precis börjat med att mocka uteboxarna och så ska tilläggas att även sofia har kommit hem och hon hade emd sig Ida som jag träffade i Holland så jag stod och pratade lite emd henne och så hörs ett brak och massa smällar och så kommer en hästrumpa ut genom porten till ridhuset och så hörs ett till brak och hästen som då var cia var ute på gårdsplanen, ridhusedörren var fortfarande stängd och dne är nog närmare två meter hög. Hon had ealltså hoppat över, och fasnat med bakdelen och sen slått över och gjort en kullebytta och landat på nacken och ryggen, men hon var mäst omtummlad och lite skakis när vi fångat in henne och så had ehon ett skrapsår på bakbenet och så blev hon halt på ett framben, får se imorgon om hon är sämre, men hon hade ju en himmla tur so mklarade sig, hon kunde ju lika gärna ha dött, usch vill inte tänka på vad som kunde hänt.:( men nu slutade det bra en då så det är skönt.:)

något roligt har också hänt, eller snarrare irriterande, för när jag skulle ta in gucci och tuffis så smitter den rakarns ponnyn från mig och springer in i stallet, men inte i hans egna box utan i silvanas och där stod han nästan på tå för att nå upp till vattenkoppen, för han avr så törstig.:) så söt han avr, men imorgon får jag lösa vatten till hagarna för de måste ha det nu.:) så de kan gå ute så pass länge som de gör.:)


Sötponnyn.:):)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback