dimman kom tillbaka

idag så var det kanon väder då jag tog ut hästarna, men redan efter en timme så såg jag dimman komma krypandes mellan träden och stenarna, och så var det bora det fina vädret men det var endå varmt ute så det var ju skönt.:)

Mockade och fixade klart med stallet till halv tio och då kom Moa och hon red leon och sne även donna.:):)sen for hon igen och jag var ensam för familjen kroon hade åkt iväg så jag och tre vovvar var kavr på gården.:)

på eftermiddagen så städade jag undan lite i förådet och satte upp lite krokar att hänga grejer på så alla sadeljordar och andra lädergrejer hänger nu prydligt på krokar istället för att ligga på golvet och mögla så möglar de i hängande position.:):)
Sen tog jag trakton och körde upp till sommarhagen och mockade ur vindskydet som hade gamal halm och skit i  sig men nu är det finnt, mockade även somamrhagarna bakom ridhuset och grushagarna och så fyllde jag vatten till hästarna sen så tog jag ut hundarna som varit inne hos mig medan jag hade pysslat med allt, och precis då så komemr det en cyklist förbi och alla tre far m0ot den, jag vrålar så jag blir aldeles röd i ansikten och kira och wilma kommer tillbaka, duktiga vovvar just då.:) men alva springer vidare och skäller, inte populär just då, det tar två varv runt stallet inan hon fattar att jag är arg på henne så hon stannar så jag får tag på henne, sätter in henne och de andra två i hundgården tills jag är helt klar med stallet och då får de gå in i trädgården ett tag för lina kom vid fyra tiden så jag blev kvar ute och pratade lite med henne.:)

när jag ågr in så är det pistvakt på TV så det kolalr jag på sen så blev det en varm dusch och så matlagning, blev någon varjant av flygande jachob:):)

sen har det inte hänt så mycket mer :):) ses i morgon.:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback