söndagsåkare

igår var Blogg.se inte snälla mot mig så där av ingeuppdatering.:) så får ta gårdagen idag istället.:)

vaknade vid halv tio och sen så kom jag på att vi kunde ut och åka jag,pappa coh mamma.:) söndagsåka med andra ord.:) och vi bestämde att vi skulle åka til lForsmarksbruk och kolla på de gamlabruksbygnadena och avra lite turistiga.:):) på väg ditt så stanade vi på två loppisar och fyndade, tre mässingljusstakar och en ljussläkare även den i mässing och så ett viktbälte med tre stycken två kilosvikter, sex kilo allt som allt alltså till dykning, så då sjunker man som en sten.:) men de ska Elinor få nästa gång vi träffas:):)


Forsmarksbruks Herrgård. Gillar såna här gamla hus skarpt.:)

herrgården framefrån.:):)


Gick i den tillhörandeherrgårdsparken också, så mysigt.:):):)

parken.:)

Mer park:)

Mysig stenbro i Forsmark.:):)


Klocktornet i Forsmark:)

Efter forsmark styred vi hemmåt igen men stanande till vid östebybruk också som även de har de gamla bruksbyggnadena kvar, där kolalde vi bara in den super fina herrgården och ja den gillades faktiskt lite mer av mig.:) själv hade jag viljat åka till Lövsta bruk också men det vill inte pappa, där har vi redan varit en gång sa han, ja för typ tio år sen jautan kamera tänkte jag. Men får väl ta mig ditt p åegen hand någon solig dag istället då.:) har ju rääääässser Forden ju.:):)


Österbybruks finna Herrgård.:) framefrån.:):)

Herrgården bakifrån.:):)

Det fanns en liten park även i österby.:):)

Herrgården omgavs av ett finnt staket, och på varje stenpelare så stod de finna blommutsmykningar.:):)

Klocktornet i Österbybruk avr även det finnt:):)

hade i alla fall en kanonfin dag med mamma och pappa.:):):)

 


Kommentarer
Elinor säger:

åh, vad fint det är!!!! :D jättefina bilder! vädligt fina byggnader! hihi vikter tas gärna emot :D längtar tills vi ses nästa gång!

kram

Svar: Jag länktar också tills vi ses, när får jag komma????:):)
Frida

2012-06-25 | 21:49:14
Bloggadress: http://ellenelinor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback