Orsa björnpark

idag så var det tidig uppgång, jag mamma och pappa skulle ut på utflykt, vårat mål var Orsa björnpark. så en bra bitt att åka med andra ord.:) När vi kom fram så fikade vi lite för vi var lite hungriga:):) sen så gick vi in och det första vi får se är en varg so mkommer och går med en unge i munen, inte varje dag man får se det så det var roligt:) sen fick vi se söta björnungar klättra och busa i träden och finna tigrar fick vi se också:):) isbjörn, jerv, persisk leopard och snö leopard och lo fanns också och vi fick se allihop.:D:D ett lyckat besök tycke rjag det var:):) Fick bäst bilder på brunbjörnen och tigen de andra rörde sig för mycket och hade för mycket staket mellan sig och kameran så då blev det inge bra bilder:):):) men här kommer de jag tyckte bäst om.:):)


Varg tjohoo, första vargen jag ser som inte är i en bok eller uppstoppad.:):)


Söta björn ungar på lekhumör.:)


Kamtjatka björn, en stor sak.:)


Tigrarna var så finna att de låg och solade sig, perfekt för fotografering:):):) fick super fina bilder på dem.:):):)


tigerpappan.:D:D värsta biffen var han.:):):)


Mys:D:D


Persisk Leopard:):)


Snöleopard.:):)


Isbjörnen:D:D:D


Fina lodjuret låg i sin koja och mös då det regnade när vi kom till dens inhängnad:):)

jag har i alla fall haft en toppendag med massa fina djur att titta på.:)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback