En riktig hästdag

tjohooo, hejsvejs, hallå, här är jag igen pigg och glad som jag för det mästa brukar vara:):) har haft en kanon dag idag, började tidigt, klockan nio innfann jag mig hos Malena för vi skulle rida. Etta och Peppo blev nog ganska chockadedå de inte fick gå til lhagen utan skulle promenera med oss först:)
Red Peppolino idag och ahn avr hur snäll som helst inge hyss alls idag, det enda han gjorde var att få bensinstop två gånger men annars så gick han på i ett riktigt morgon tempo, och när chaffören nästan somnade på hans rygg av att det gick så långsamt så tog han eget insiativ och promenarade rakt ut i buskarna så chaffören fick en hel buskskog i ansikten så hon vaknade igen.:):) roligare häst får man lete efter:):) han är så personlig:):) fast de tär Etta också så gillar båda lika mycket:):)
 
Resten av dagen så klippte jag gräs och kolalde lite på vampire diaries:):) som för övrig är en av mina favo serier men det viste ni nog redan.:)
 
på kvällskvisten så åkte jag med Malena till Österfärnebo för hon skulle avra funktionär på deras lilla tävling där så jag hängde med som sällskap och så hade jag kameran med bara för att få fota lite hästar.:) Det var riktigt underhållande att se de tävla, det var mäst travare och så några ponnyer, men de kravlade sig över hindren och jag visa såg bättre ut en andra, och jag hade mig en trevlig kväll bland knott och lite mygg:):)
Minns tyvärr inga av ryttarnas namn eller vad hästarna heter så det får förbli anonymt.:)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback