två hästar tog olika vägar i vägskälet, nya äventyr väntar

Blev en tidig start på dagen idag, åkte till peps och etta redan till åtta i morse, för att få mig ett ordentligt hej då med Peps. Kom ditt precis då de nya ägarna kom in på uppfarten, bra tajming:):):) så for tjag hälsat på dem fick jag en super kanon bra känsla att dessa kommer ta handom honom bra:):):) vi gick in i stallet och malena presenterade peps och de pratade ltie, då stod jag bakom och lyssnade mäst eftersom jag inte har med själva affären att göra. När de gick och fixade emd de viktiga papprena så mös jag med peps och borstade och lindade han ben och så.:):) han såg så nöjd och fin ut så, en av kararna som var emd var kvar i stallet så vi pratade lite om allt möljigt inom hästeri, mäst Westen då det är de de håller på med, blev så imponerade av honom, för han var så kunig , han berättade att hästar ska alltid knorra lite lätt i magen då mår de bra och så visade han mig var man kunde känna pullsen på häsen, vilket jag inte alls viste hur man kunde, så fick lära mig något nytt i dag helt enkelt.
fram åt nio tiden så lastades peps in och en resa på ca 6-7 timamr väntade honom, han skulle nämligen ända ner till Blekinge.:) vinkade hej då och så var en polle borta.
 
Då de åkt så frågade malena om jag ville följa med och lämna Etta i Tierp där hon sk abo nu i ett finnt inhyrningstall, jag sa gärna ja til ldet. Så cyklade hem en sväng och kom till baka till tolv då vi lastade häst numer två och for iväg, hämntade även upp Hedda inne i tierp då hon just kommit med tåg från stockholm, så fick träffa henne också vilket var roligt:)
 
Vi lastade ur Etta p åstallplanen och vandrade iväg mot hagen då hon skulle bo. Ihagen som  var sotr och fin så syndes inte en enda häst till så stallägaren roppade p ådem och så kom det fram fem eller sex stycken nyfikna pollar och etta travade gladeligen mot dem, vilket resulterade i att Etta fick vända på rumpan ganska snabbt då de andra kom mot henne också, så etta for åt andra hållet och så resten efter, de nyfikna på den nya och etta såg lite smått förvirrad ut då det var så många, hon tog regält med fart och sprang åt det håll vi kommit med henne och krabrak så fanns där helt plötsligt ett staket i vägen för hennes flykt, och lilla Etta han inte bromsa så rakt igenom for hon, det såg lite otäckt ut men Etta reste sig och inga skador hade blivit på henne. Staketet där emot hade fått sig en regäl tillknykling, då två av tre trådar släppt från sina fästen. Men allt slutade lyckligt och nu går Etta i en stor fin hage med Sex hästkompisar istället för en kompis.:):) Ångrar mig stor att jag inte tog kameran med mig endå, hade fått finna bilder på hästarna när de sprang tror jag.:) Men men man kan inte alltid vara redo.
 
:D:D:D:D Etta komemr jag ju förstås kunna hälsa på men peps är ett avslutat men otroligt bra kampitel i mitt liv, komemr sakna honom:D:D <3
 
När vi kom hem så känndes allt så tomt, inte någon häst kvar hemma hos malena nu, så inga fler hästar för mig på ett tag. Komemr antagligen bli regält rastlös av mig och eventuellt inte mycket till blogg heller i alla fall inte på hästfronten. men men kan ju samtidigt vara skönt emd en paus från djuren även fast jag bara kommer klara mig i en vecka utan inna jag letar efter någon ny att fota och ha det bra med.:):):)
 
 
 

Kommentarer
Anonym säger:

Du vet att du är jättevälkommen att rida Etta när du har tid - det vill både Etta och jag! Tack för all hjälp Frida!

2012-07-21 | 21:36:13
Syster säger:

Du kan ju alltid köra in åsnor ;P och jag funderar mer och mer på att komma med Maximen om en månad eller så... Fast utan ridsällskap så är ju inte det så bra.. Vi får se. Kramar

Svar: Du kan komma med honom endå så han får komma ut på äventyr.:)
Frida

2012-07-21 | 23:24:21
Bloggadress: http://tildashav.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback