Sevalbo Zoo

rena rama Zooet här ute i skogen.:):) på en och en halv timme fick jag se: Ett rådjur som låg och svo på en av åkrarna, två tranor, två harar som förgäves försökte gömma sig i gräsen (men misslyckades, då jag såg dem), två mårdar (japp det stämmer, super söta) två ekorrar (även dem super söta) och så en förvirrad harunge.:):):):) rena rama vilddjurs zooet här, det är bra att man sitter på en häst under sådana tillfällen för då blir de inte lika rädda, då de antagligen tolkar hästen som en älg eller liknande.:) Är i alla fall roligt när man får se skogens invånare, och så många  på så kort tid också, självklart hade jag ingen kamera med mig eftersom jag red men det är väl så att jag inte ska få fota vilda djur i det vilda så därför så visar de sig bara när kameran är kvar hemma.:)
 
ni kanske redan listat ut det men jag red idag.:):):) Etta fick en blöt tur till  sjön idag och hon var duktig, båda blev dock ganska blöta då det börja regna efter halva vägen. Men det var bara till att bita ihop och se glad ut.:)
 
och eftersom de fortsatte regna när jag kom hem så åkte jag till valbo ensväng och brände pengar (igen) hittade lite finnt på rean och lite finnt på ickerean, så det gick åt lite pengar.
 
till helgen blir det hästigt värre då jag drar till syster i Linköping och kameran följer med förstås:):) så för er som vill se foton, så får ni hålla ut til lefter helgen för då kommer massor.:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback