7 år

7 år har nu passerat och vi har haft katt så länge, nästan exakt 7 år har gått sedan de där två tussarna kom in i våra liv:):):) Själv har jag alltid älskat djur ochd et glr jag förstås nu också, och för sju år sedan kom dagen då vi fick katt också, eller snarare katter.:):):):) Allt började på detta vis...
 
Det var väl sådant här väder ute den dagen ahr jag för mig, sol och lite vind i träden, först trodde jaga tt jag hörde fel men när pippandet från uthusvinden inte slutade så gick jag upp ditt för att se mig om var det var, pippen blev högre ju längre in jag kom och längst in i bland bråte och skräp låg det två tussar, en grå och en svart. de pepp och pepp och var hungriga men ingen mamma syndes till. Kommer ihåg att jag även hörde dem under natten för jag hade luftfönstret i och tyckte så synd om dem, så dagen efter så tog jag och systrarna mina ner dem från vinden och la dem i en låda med en varm filt i. Och efter det beslutet så har inget varit sig likt här hemma.
 
Den grå fick namnet Wille som sedan blev wilsan och som sedan blev Wille igen då de kastrerades, och den svarta fick heta Gustav, Deras mammasyndes inte till något mer så vi fick en hektisk tid framför oss, då vi matade upp dem med flaska, natt som dag gick vi ut och gav dem mat och vist rä de speciella katter de där två. och vist hade vi våra tvivel att de inte skulle överleva men de har de gjort och nu är de 7 år gamla, våra söta katter som är de bästa som finns förstås:):):)
Och självklart så var kameran frammer redan från början.:)
 
Gustav som lite:):)
Ville som liten:):)
Sötare får man leta efter
vi kunde lära dem en del, som att klättra i träd, här leker de följa jhon:)
Men egna upptäckfärder var roligare :):)
Något vi inte kunde göra för dem var att lära dem jaga möss, men de tycktes de kunna endå.:) Gustav har tagit något bland höstlöven.:):)
Även Wille lyckades bra på jakt, här i full färd att boxa till mussen.:):)
Däremot så kunde vi ju alltdi de dem mat och älgköttsrester står högt upp på listav av favorti mat:):):)
Sova i blommkruka hörde till favorti sysselsättningarna då de avr små, nu mera jagar de bara varandra och bråkar.:)
 
Men vist är de finna, våra katter, Wille och gustav:):):)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback