vaniljbulle

idag har jag haft en bra dag igen, mockat, sopat, släpt ut några pollar och så fick de som var kvar inne vara lösa i ridhuset, dock inte samtidigt då de var hingstarna som fick springa.:) har kört in en ny höbal och imorgon får jag nog köra in en ny ighen för körde in nästan hela den nya balen  i stallet i skottkärran, tungt, vinglit men jag höll mig på fötterna och tappade inte ett enda strå, kan avslöja här och nu att jag inte tog allt på en gång utan gick fler vändor, så nu har jag MASSOR med hö inne  i stallet så det är skönt behöver jag inte hämta in något i morgon i alla fall.:):) 

sen så städade jag ur en av de tomma boxarna så det blev finnt flyttade gummi mattorna till spolspiltan där de komme rbättre till användning och så åkt ejag och Lina till Tvååker och fixade havre och lusern, hon var emd för att visa mig hur det funkar så nu kan ajg åka själv nästa gång tror jag.:):) och när vi gjort det så åkte vi till bageriet i Tvååker och så bjöd Lina på chokladmuffins och vaniljbulle.:):):) super gott:D:D allt hembakat:):):) och de tvar så gott:):)

på eftermiddagen så fick pollarna var alösa igen och så skulle de som var ute in i varma stallet igen och så red Lina Silvana också satt och tittade och så blev det en pratstund efteråt medan Lina gjorde klart i utestallet:):) är så rolgit att vara tillbaka.:) men just nu länktar jag till våren och somamren.:):) är inte roligt nu då det blåser så mycket.

Har även gjort en liten minnes grej från tävlingarna från föra året, tog nämligne in de prisrosetter som jag varit emd och sett hästarna vunnit under 2011 och hängde up pdom inne hos mig.:):) som ett minne lixom.:):) det blev ju en hel del fina priser:):)



Från vänster har vi först Falsterborosetten som Argo fick i första kvalet, efter det kommer två noirge rosetter från AEG 2011 en från Romeo och en från Rolex.:) det var min första tävling med de två bästa herrar jag jobbat med under 2011.:):). Den svart/vit/röda rosetten är från Danmark och Odensen där Rolex tog en fin andra plats:)
Den inormt finna röd/guldiga är från Fredensborg i Danmark och Rolex finna första plats:D:D
Den finna gul/gröna är en fin 8 plats från Gera i tyskland och den vita är en 6 plats från munkaljungby båda de sista togs med Rolex:):)

Detta är de finnaste minnena från 2011 och från tävlingarna under 2011.:):) alla rosetter påminne rom något bra:D:D Är så glad att jag fick vara med på alla dessa tävlingar och så glad at tjag fått sett Europa under 2011:):):)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback