uppståndelse och en god middag

gårdagen för mig bestod mäst av att åka tåg, eftersom jag reste till Varberg:D:D kom fram mot kvällen och Emelie hämtade mig vid statinoen. när jag pratat lite emd henne och ingbritt och lina och henkan tog jag bilen och åkte och handlade lite mat åt mig.:):) (var dock tvungen att handla idag igen då jag glömde några saker)

sen gick jag och la mig ganska tidnigt:):) man måste ju vara pigg när man ska upp och jobba tänkte jag.:) och pigg var jag, fodrade djuren vid sju och åt en god frukost.:D:D sen släpte jag två i skritten och några fick gå ut sen var det inte några hästar kvar.:) är ju bara sju hästar här  så det är ju väldigt lungt, men rogivande också, kul att få prata med Lina igen :):)

så ska det ju alltid hända något varje dag när man jobbar med dessa djur och idag stod Ville för uppståndelsen och paniken! Genom att fasna i skritten!! jag släpte honom där medan jag promenerade med MaxTax och så när jag kommer vid hö-ladan där Lina var så ser man skritten där ifrån, och jag reagerar på att det gnisslar och går onaturligt fort där inne så jag säger det till Lina och eftersom jag ahde Max i händerna så sprang Lina ditt samtidigt so mjag små springer in med Max, och springer snabbt so msattan tillbaka. Ville har munkorg i skritten och antagligen försökt fått av sig den och då fasnat med kanten i ett av jörnrören i skritten, och på något vis fått in huvudet i mellan skynket och järnstången så han springer runt runt runt, där innne i full panik, tack och lov så var han hel men dock inte så ren, men hel i alla fal lså det var himmla tur. Både Lina och jag stod bara och stirrade en lång stund.

Sen hände int emycket mer idag.

Till middag blev det Ugnsstekt lax medCurryremoulad:):) något jag aldrig ätit men oj vad gott det var, ska lätt göra det fler gånger:D:D

:D:D:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback