Åtta till Åtta

idag har varit en lång dag, jobbat som vanligt emn så blev jag kvar ute till kvällsfodringen då Lina Red två hästar sent idag så kollade på henne och lärde mig massor:):) trottas flashbackarna från TIRK tiden då kyllan tränge sig på så var det nästan två lärorika timmar i ridhuset, och så hade jag konjak i knä nästan hela tide.:):)

Dagen ahr flyttit på spom vanligt annars hästar i skritten, hästar som var lösa och hästar  ihagarna:):) hälde ut lite grus framför skritten coh stalldörren så det bliev lite jämnare mark just där och imorgon ska vi grusa gårdsplanen när vi är två så hästarna slipper halka omkring.:) sen körde jag in en hel pal med foder också i förådet.:):) så lite och göra har jag haft.:):)

Och så fick jag rida idag också.:D:D På Linus. han var jätte jobbig, stel och ville inte alls men han fick sig ett pass med många volter, serpentiner och massa trav jobb, och han gillade det inte men tillslut så gick han ganska bra. Själv komemr jag ha ont i mina ben imorgon för på honom behövs ben annars går han inte framåt alls och så kommer jag ha ont i magen för jag red till största del i arbetstrav idag och så kommer jag ha onte i fötterna för att jag satt i ridhuset medan Lina red, men jag frå ta den saken imorgon ska ju även rida då också på Silvana så då kanske träningsvärken blir lite mildare.:):)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback