snön faller utanför fönstret och det är is under den jag lever farligt

snön faller utanför fönstret och det är is under den jag lever  farligt då jag kan halka när som helst om jag inte sätter fötterna på rätt ställen. tänk då på hur det blir när man också har en häst med sig i grimma, en häst utan broddar, det blir i det stora hela "bambi på hal is!" inge roligt.

idag har det inte varit fullt så kallt som de varit de tidigare dagarna dock så började det snöa så de tvar ju mindra roligt men de tär ju vinter så man får ta det med en nypa salt, precis som allt annat.:) det bästa är om man kan gå med ett leende på lepparna hela tiden, då är det som bäst.:):)

dagen har som sakt innefattat snöfall men inte så mycekt mer kaos än så. Passade även på att leka gruvarbetare idag också då jag skulle hämta spån, allt spån hade frusit till en enda stor spånklump känndes det som men efter en stunds hakande så fick jag tillräkligt med spån til lalla mina boxar.:):)

och sen har jag ju också ridit idag på Linus, han var helt okej idag väldigt mycket energi bara så fick jobba ganska bra på honom för att han i första had skulle lugna sig lite och sen få honom att göra det jag ville och itne det han ville:):) emn är nöjd med hono midag, får se när nästa ridning blir p åhonom hopaps på att det blir inom en snar framtid.:):)


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback