Paj

idag var det skriskobana över hela gården då jag och kira gick ut för att fodra, och eftersom vi båda fått frukost själva innan vi gick ut så blev vi kvar utomhus.:) jag gick och kolalde hagarna och mina misstankar om skriskobana i hagarna stämde väldigt bra så tog beslutet att skruttarna fick vara inne idag av säkerhetskäl, de fick gå i skritten i stället en riktig slapp dag med andra ord.:) ganska skönt så här på en söndag.:):)
Jag mockade medan de gick  iskritten och när jag ska hämta in dem så går Cia och Zermi i samma skrittdel i skritten, de går väldigt lungt och finnt men det är mju inte riktigt till för att gå två hästar brevid varandra så blev lite förvånad att jag inte hört något oväsen från dem men eftersom de är årets första kärlekspar så funkade de tydlign bra för dem. Måste säga att de såg ganska roligt ut.:)

efter det så skulle några även vara lösa så medan de var lösa en och en så mockad ejag åt dem, men till gucci och tuffis så mockade jag innan de var lösa eftersom jag ville ha lite koll på gamlingarna.:) och Tuffis var riktigt busig och tog sig ett 50 cm hopp över ett hinder som inte var helt nerplockat än, han avr så sött.:)

Sen så blev det ridhus fixning, vi tog varisn kratta och krattade ner kanterna vid sargen och sen så körde vi även ridhuset.:) blev riktigt bra.:)

Självklart har jag hunit med att prata massa med Både Lina, Moa och Linda också:D:D bästa gänget som finns:D:D Men vid lunch så var jag åter ensam på gården igen så de hästar som inte blivit ridna fick gå i skritten igen och sen så fick zypresse springa lös i ridhuset och så myste jag lite extra efteråt med en liten borstning och lite socker.:):)

sen var dagen slut och jag fodrade och gick in till mig, ingbritt kom hem från Holland också, så kira flyttade ut så nu är jag själv i mitt bo igen.:) ganska skönt emn lite tråkigt också hon började j ufaktiskt lyssna på mig de sista dagarna av denna vecka.:):) så lite framsteg gjorde vi allt i lydnads delen.:)

och så gjorde ja paj till middag, kycklingpaj och för att vara första pajen ever för mig så blev det helt okej att äta :):) så är stollt över att jag tog tag i matlagningen.:D:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback