Istid

- 17 grader visade termometen i morse inte pepp på att gå upp då, men hästarna avr hungriga och hade inge vatten så bara att klä på sig och gå ut, frös endå fast jag tog mycket klädder, får nog bli ännu mer imorgon.:) Har annars gått bra idag tycker jag. Lyckades lasta Prada i lastbilen  idag då Jon och jag tränade emd henne, två ggr gick hon in, med lite tvekan men sen stod hon stilla och finnt, duktig häst.:):)
 
Longerade Delizia idag och var på utebanan för det var så många som red i ridhuset och eftersom hon är lite upp och ner i tempramentet så valde jag utebanan ifall hon skulle bråka, och det gjorde hon också, hon var mer i luften än på marken då jag skulle börja med galoppen, tor att inge satt på henne och tur att hon inte gjrode sig illa för imorgon ska hon besiktigas. Hon gj0orde skolorna ovan mark mycket bra annars tycker jag. Mot slutet var hon endå riktigt fin.
 
Har även fått utbrott på dörren in till lilla stallet idag då den inte gick upp, hade två hästar med mig så kunde inte göra så mycket mer än att hoppa upp och ner och morra lite, tur att Mantas var där inne och kunde hjälpa mig, han skrattade åt mig först och sen hjälpte han mig.
 
Imorgon hoppas jag att det inte är lika kallt ute.:) 
 
en liten bild som passar relativt bra idag tycke rjag, Delizia gjorde ungefär så där då jag longerade henne. Inte okej.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback