en kort dag blev en lååång dag

Söndag iodag vilket betyder vilodag för hästarna och en kort dag för oss (i vanliga fall) idag var de tinget vanligt fall visade det sig. Men Dagen började som vanligt med fodring och mockning och hönätt och frusna vattenhinkar.
Frukost smakar alltid lika bra efter morgonstalltjänsten:D:D sen så var det mäst små pyssel på agendan idag och jenny packade in sid och en till i lastbilen och åkte mot Danmark idag till Hasse Hoffman i en vecka ska hon vara där så vi får klara oss utan henne.
 
Efter lunche så fick jag det roliga jobbet att tvätta galler och boxdörrarna, inte det roligaste men allt ska vara på topp då Kittel kommer hit i morgon och på Tisdag.:D:D:D Ska bli jätte roligt och spännade att han kommer jag:):)
 
Men nu till det som drog ut på dage så den blev lååång, allt började med att vi ksulle ta in hästarna från hagarna vid halv tre tre so mvi brukar, jag tar Delizia och boogie och när boogie går ut från sin hage blir det en röra då delizia står tokigt till, jag ser inte exakt vad som hände men hon drog til lså jag drar i henne och boogie blir skraj och allt blir en röra. när jag får ordning på allt igen så hoppar boogie på tre ben vilket han kan göra ibland då han ahr något knas i ena bak benet men nu var det mer än normalt och jag ber annis ta Delizia och då droppar det blod från boogise ben från insidan lixom, högt upp, efter en liten stunds drag och lokande så får vi in honom i stallet och där ringer vi till vetrinären som kommer och så blir det bestämt att hon sk arönka honom och sen blev det även tvungna att sy också, så nu ska jag och annis sova i launchen och gå ner och kolla boogie i natt.:) vår dag i stallet slutade kvart i nio på kvällen och nu måste vi även passa på en häst udner natten också, inte okej men vad gör man inte för dessa djur.:)
 
kommer vara lite mör imorgon tror jag då vi ska börja klockan sex för att hinna med allt innan kittel börjar vid två.:)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback