jag blir så tröt på dessa fyrbenta djur

oj nu fick bloggen en liten ledig stund, har varit så mycket som snurrat i huvudet på mig de senaste dagarna att jag inte orkat bry mig om bloggen. Men idag känns det lite bättre, solen har skinigt hela dagen och hästarna har varit snälla. har ridit gucci igen och hon var lika mysig även denna gång och så har jag longerat linus i pessoaselen och haft bommar på volten och då fick han tänka lite också, tror det var en bra övning för honom, känndes bättre att göra på det viset än att tvinga över honom när jag sitter på för då blir jag ju bara arg.

och Linus jag mitt största problem just nu. i två dagar nu har det tagit tre kvart att få in honom från hagen för han har drabats av glampi syndromet, så han springer bara iväg och pipper åt mig, trotts att jag har mat och godis så vill han inte, idag var det värst av alal dagar började halv två med att få tag på honom och kvart i fyra avr han inne i boxen, inte roligt, då hade jag provat i en halv timme och sen gick jag och gjorde något annat och sen kom jag tillbaka och provade igen, håll då på i en halvtimme igen  utan resultat, så jag tog in alla andra istälelt för då kanske han också ville in, men icke sa han och pepp iväg igen. fick tillslut hjälp av ingbritt och då gick det.

Gjorde även en annan lösning som innebar mindre hage som han får gå i nu några dagar tills han skärper sig. och så länge han hålle rpå som han gör får han gå i den mindra hagen.

Skulle ha ridit honom idag men det blev inte så eftersom det tog sådan tid att få tag på honom så det får bli någon anna dag.:)


mitt fina staket til llinus mindra hagen.:)


Cia är trött på att vänta på maten, hon tycker det är böttre att jag ger henne allt hö och inte står och fotar hela tiden.:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback