upp och ner, ner och upp, grisen gall i granens topp

är helt slut efter dagen, hela veckan också för den delen.:) men så är det ibland, idag ahr det gått som det gått upp och ner kan man säga, förmiddagen gick kanon, mockade, körde gårdsplanen med fyrhjulingen, in och ut med hästar och lite annat hans med:):) efter lunch så bytte jag plats p åhingstarna i hagen och så tog jag in någon häst och Cezane gick på bandet så det fixade jag också, och så kom det en ny polle en fyra årig fux en fin häst som redan är såld men som mellanlandar en vecka innan hon far vidare.

Sen så exploderade det på eftermiddagen, skulle ta in Ville (den treåriga hingsten) och han som varit så snäll fick plötsligt frispel och började stegra framför stallet, tror att han blev rädd för något men fick ner honom på jorden igen och så gick vi in i stallet och så hade jag precis fått fast ena uppbindningsrepet på hans grimma då han kastar sig bakåt i full panik, ögonen bara rullade på honom och drog och slet, jag kunnde inte göra så mycket, försökte lugna honom med rösten men det gick inte, såg bara hur nosgrimman kasade längre och längre ner på nossen och så röck han till så hela grimman delade sig i två delar och så var hästen lös, utam grimma och allt, och allt detta såg jag i väldigt sakta takt, fast allt gick mycket fort igentligen. Hingsten störtade ut på grådsplanen och där befan han sig en stund, jag grep tag om en ny grimma och grimskaft och så försökte jag spärra vägen för honom så han inte skulle ta sig ut på vägen i alla fall.

tur som jag hade så sprang han in i stallet och till tryggheten i sin box så det var väldig tur. så allt slutade ju bra i alla fall. Pust, så jag andades ut och försökte lugna ner mig, hade ju då hjärtat upp i halsgropen av räddsla för att det kunnde gått mycket värre än vad det gjorde.

Resten av dagen har det inte hänt mycket så det var allt roligt som hände idag


Tillfälliga fyrhjulingen, då våran är hos dokton och blir lagad, fast skulle hellre vilja ha dennna, hur soft som helst att köra:):)


Cezane i hagen:):)


Mira:):):)


den fyraåriga fyxstoet som kom idag:):)


Cezane på bandet, ganska kass bild men men det var inte bästa ljuset inne där heller så jag skylle rpå det.:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback