Regn och rusk och premiär hopp för mig

ida då klockan ringde ville jag bara gömma mig under täcket, inte för att jag var trött utan för att regnet öste ner utanför och det åskade riktigt ordentligt:(:( men var bara att ta på sig ´kläderna och gå ut och fodra, inga dåliga väder bara bra kläder, tog mina grönprickiga gummistövlar, regnbyxor och regnjackan och så gick jag ut.:)

sen har det regnat hela dagen så hästarna har fått såt inne gissa om de varit otåliga och bankat och haft sig i boxarna inte lite nerverande för en.:) Evelina (praktikanten) och jag passad epå att stada lite i sadelkammaren och så gick vi till förådet också och städade lite där innan lunchen.:) nu ser man golvet i förådet i alla fall så lite framsteg blev det men det är mycket kvar.:)

Efter lunch hade Evelina två hästar att rida och jag en:):) Cezane idag också:):):):) och eftersom Sofia int evar hemma precis då så tog vi Cezane och Arezona så de var klara eftersom sofia skulle rida några hästar sen också, så då tänkte vi att vi skulle vara klara med våra:):)
Så vi fixade till dem och började värma dem och så kom sofia och säger att richard är på väg ut så vi ska få rida för honom:):) och sen börjar hon ställa ut lite hinder på medellinjen:/ och när richard komme rså säger han jag då ska vi hoppa lite idag då:/:/:):) jag blev både glad och lite nervös, har ju inte hoppat ett hinder som är över tretio centimeter på två år, så detta skulle ju bli intressant att få se om man hade någon hoppning kvar sedan TIRK tiden:):)

vi värmde upp först i alla fall självständingt och Richard gav mig lite grejer att tänka på, viserligen så viste jag redan om det mästa men det är skönt att höra från någon som kan så man värkligen tänker på det:):)
Sen började vi hoppa:) och första hoppet såg både richar, jag poch sofia att det var helt knasigt allt men med lite tips och så så gick det mycket bättre andra gången:) Cezane hoppade glatt över och så skulle vi räckna galoppsprång också och då kändes det riktigt bra att hoppa hinder:):) hon hoppade så mjukt och finnt tycker jag:) och så fick jag lite kretik och så beröm för att det gick ju bra tillslut.:):)

Efteråt var jag helt slut i benen och armarna:) men det får man ta då man rider:):)

sen ås har jag även kört ut en äklig höbal och in med en ny fin höbal, blir så ledsen då det visar sig att höbalen är lurvig då man öppnar upp plasten på den och ännu mer ledsen då det är från årets skörd:(:( men så är det väl också antar jag men det är roligt att köra traktor i alla fall:):):) så det är ju bra:):)

nu sk ajag äta lite tacos för mig själv och sen knäppa i gång en film efter fodringen och krypa ner i soffan under en filt och äta godis och ha det bra alldeles själv:)

ha det bra och så får ni läsa om mina nya äventyr imorgon:):)

hej hej så länge:):)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback