packåsnan

dagen började med att pollarna fick frukost tidigare för det skulle komma kunder klockan åtta på linus och sam så halv sju fick alla pollar mat.:) sen åt vi själva frukost och gick ut igen runt tjugo i åtta för att fixa med de två visnings hästarna.:) Frågade sofia var ifrån kunderna var för skoj skull och hon svara ungefär så här: "Tierp, vet inte var det liger men långt upp i alla fall." jag skrattade till lite och hon kolalr på mig, för Tierp är ju hemma hos mig bor ju bara några mil ifrån tierp och det var ju i tierp som jag lärde mig rida på ridskolan, men hade inga förhoppningar om att känna igen kunderna trotts att de flästa hästmänniskorna där befinner sig på ridskolan så släppte jag tanken ganska snabbt.

klockan blir åtta och in i stallet kommer då kunderna och tro det elle rej men jag kännde ju igen dem, det var familjen gellerstet (tror de stavar sitt efternamn så) som kom mamma, pappa och yngsta dotten gellerstet letade stor häst och hade hittat Linus och sam på hemsidan. hihi lite roligt att de hittade hitt och at tjag kännde igen dem.

när det åkt så hade jag släppt ut alla hästar och anna mockade stallet, sen började jag packa lite täcken och så inför resan.
Efter lunchen så gick all min tid till packning fick med allt och tre gånger så mer saker än vad som stod på listan känndes det som, och eftersom sofia var på tävling med argo i falkenberg så fick skåpet stå kvar i sadelkammaren tills de kom hem så jag kunde hänga in hans grejer också. sen hjälpte richard och lina mig att få upp det satans skåpet i lastbilenj och sen var allt klart.:)

känns i alla fall bra att åka iväg igen.:):) ska bli roligt.:):)

och tillssit så vill jag sjänka en liten tanke till alla stackare som har suttit inne hela dagen idag och skrivit högskoleprovet där årets prov hade mycket matte i sig så de tvar tur att jag inte gjorde det.:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback