Tävlingen är över här i Lódz och här kommern en sammanfattning av helgen

Fredag

Dagens tävlingar har varit bra, Olijfje kom 12 i 1.30 och Rolex kom två i 1.40 och romeo tror jag kom typ 12. Eller så i 1.40 så vi är nöjda så här långt. men lite dramatik han vi med också, för på framridningen då Sofia började hoppa rolex så går tygeln sönder så jag får springa till stallet och hämta en ny tygel, sen så tappade jag rolex finna roset också, ganska klantigt men får hoppas att vi får fler i morgon och på söndag. På kvällen åkte vi till jans hotell och åt middag och hade trevligt, och jag fick träna engelska med så det var roligt. Tycker det är lite lustigt för jag förstår väldigt mycket men sen när jag ska prata själv så hittar jag inte orden då är det som om jag inte kan språket alls, så irriterande men pratade lite med en Pollak som jan känner som också åt med oss, och det gick riktigt bra.

Lördag

Idag var alla tre pollarna jättefinna tyvärr så hade alla ett ner i sina rundor så det var lite tråkigt, men annars var de super duktiga. Han med att kolla lite på showen idag också, voltige, kadrilj, frihetsdressyr med ingen mindre än
Jean-François Pignon han är verkligen jätteduktig, har sett honom tre gånger under de senaste två veckorna för han var även i Wierden, sen var det duell med tvåspann också det var roligt att se, damsadelridning, höjdhoppning och högsta höjden slutade på 2 meter och det var en som klarade det. De hade även cowboys, ungerska showryttare och horseboll men inget utav det såg jag inte då jag ju faktiskt hade tre egna pollar att hålla koll på.

På kvällen blev det krogdebut för mig, tillsammans med Sofia och Jan riktigt roligt jag var dock bara med då vi åt middag elva på kvällen sen åkte vi till lastbilen och där hoppade jag av medan de andra åkte vidare och vad jag fick veta senare var att de haft mycket roligt och kommit hem fyra på morgonen så är glad att jag valde lastbilen, och apelsinjuice med vodka i är ingen höjdare tycker jag, men jag drack upp.






Jean-François Pignon







Söndag

Sista dagen på tävlingen allt kändes toppen på morgonkvisten, kallt var det sju på morgonen men, tapper som man är så går man upp och fodrar och fixar i stallet. Första start var 12.00 för oss idag så det var lugnt där ett tag. Olijfje var först ut och red felfritt, vi blev mycket glada, i omhoppningen rev hon två hinder men fick en fin röd rosett endå. Så det var roligt. Sen blev det full fart då Gran Prixen 1.45 startade för romeo hade start nr 2 och rolex start nr19, men sofia hade tre groomar idag så allt flöt på väldigt bra, jag fixade hästarna, jan hjälpte henne på framridningen och Luck gick med dem och filmade ritterna, vi var ett bra team helt enkelt.

Romeo var först ut och han var tagad, han hade precis innan Sofia kom blivit klappad och fotograferad tillsammans med sin polska fanclub (det vill säga ungefär tio stycken barn som tyckte han var jätte fin) så han avr på bra humör, och skrälde till med att hoppa felfritt. Och sen även felfritt i omhoppningen så 3 blev han och fick rosett, buckla och segertäcke.

Rolex hoppade även han felfritt men i omhoppningen rev han första, men kom 5 endå så han fick också rosett, vi var mycket glada allihopa.

Kvällen blev en god middag på jans hotell och sen hem till lastbilen, imorgon bär den långa resan på väg hem av och det kommer ta oss två dagar även denna gång, stannar i Berlin över natten så hästarna får villa lite.


Olijfje


Romeo


Rolex


Rolex <3


Kommentarer
Lia säger:

hej, kan jag låna några från dom bilderna til minstald.dk sidan? jeg tykker några av dom e ganska fina<3

2012-05-04 | 23:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback