hemskaste tävlingen jag varit på

dagen började bra, eftersom den nya tjeje kom igår kväll så visade jag henne runt först och förklarade hur det funkar med allt, hon vvar eller är super trevligt:) kommer nog trivas bra med henne. vi tog det rätt så lungt med stallet, eftersom det regnade ganska mycket så fick pollarna bara gå i skritten så medan dem gick där så mockade vi, mycket smidigt.:) När vi var klara så skulle Argo, Antrax och Fonds, förberedas för tävling i Halmstad så jag fixade till broddhållen, så det var klart.

Lunchen blev vi bjudna på av sofias mamma och hon gör så gudomligt god mat, idag var det någon pasta gratäng som var super god, tog två portioner för så gott var det.:):) sen skulle hästarna lastas på lastbilen och vi körde iväg.:)

När vi kom fram till tävlingen öste regnet ner och vi ville inte alls gå ur och fixa någon häst, men det var ett tag till sofias start och först skulle ju Lina och zypresse starta så vi han med ochgå och kolla på tävlingarna som på gick vilket alltid är lika roligt:):) Sen hjälpte vi lina och fixa zypresse, det såg finnt ut på framhoppningen men lina tyckte hon kändes konstig, och när de väll var på banan så gick det inte allas, första hondret kom de över med en bom ner och andra sprang de kort och gott rakt igenom så pass att en av bommarna blev i tre delar!:O och när det väll var uppbyggt igen så vägrade zypresse på det så det blev en kort debut i 1.20 för dem denna sesong.







Efter linas ritt var det en ganska lång pause för oss, sen avr det argos tur och kort och gott så gick han ut ur lastbilen och in lika snabbt, kändes så i alla fall. först och främst så var han inte riktigt klar i huvudet betädde sig som han gjorde i varberg för två veckor sen, inge rolig alls med andra ord. Sofia hade det inte lätt, efter tumultet i ridhuset där man fick rida fram så avbrött hon allt, så argo kom aldrig in på banan och vi var sura allihopa.

Sen blev det antrax tur, det var hans första tävling så han var nog lite nervös, och han avr defenitift inte lugn då sofia började rida, tittig och tossig och ville inte, han stanade till och med precis framför ett av hindren på framridningen presic framför så varken han eller någon annan kunde hoppa det, såg lite roligt ut men inge kul alls, även han fick gå in i lastbilen igen utan att ens hoppat ett enda hinder:(:( våra humör var inte det bästa då det var fonds tur, men som tur är så är fonds en väluppfostrad hingst så han stod lugnt och finnt medan vi fixade honom och sen var han hur finn som helst på framridningen och inne på banan.:D:D han rev en bom men vi var så glada en då så de gjorde inget + att han gjodre det i spöregn.

efter fonds runda så regnade det så mycket att vi broddade av honom i ridhusets en ahörn och gjorde honom klar där så det bara var att lasta in honom sen.:) och när jag skulle ta ena bakbenet så började han veva lite väl mycket med det så en av broddarna smälde till mitt ben så jag fick ett skrapsår och kommer garanterat var ablå imorgon för ont gjorde det. Lastade in honom snabbt och körde hem:)

kom hem vid åtta så in med den i stallet och sen åkte jag och karolie till icahajen och köpte godis efter det så blev det en dush för mig och nu sitter jag här och mummsar på mitt godis och är super trött.:)







jag fick i alla fall ganska bra bilder från dagen, hoppas ni orkat läsa och kolla på bilderna:D:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback