traktorkörning

idag har jag haft det bra.:) morgonfodrade själv morgonpigg som jag är och solen lysste och då blir man glad så jagf var värkligen pigg när Emelie kom ut från sitt rum:):) vi var riktigt snabba på förmiddagen, var klara redan vid elva så då fick jag en lektion i att köra traktor och hämta höbal från åken:) körninge är inga problem alls men att få fast balen på spetet var inte det lättaste men jag hoppas jag lär mig fort:):)

när jag höll på och lärde mig trakton så kom världens oväder med snöslask från himmlen och stakars Emelie stod där på marken och vinkade med armarna hej vilt för att få mig att göra rätt:):) 

har även lyssnat på Richard idag då han hjälpte Lina med en av de nya hästara, han är värkligen duktig på att förkölara:) gillar han skarpt och skulle gärna vilja rida för honom, man såg värkligen skilnaden när han instruerade Lina både på henne och hästen:) :) så det var lärorikt och roligt:):)

När vi slutat så åkte vi till Horsefarm där Emeline jobbar, det är hon som äger Nisse i stallet:):) hur rolig som helst jag och hon har värkligen roligt under morgonen då vi mockar, vi har samma humor och då kan det bli tokigt specielt om emelie är i närheten och vi härmar hennes skånska:):) då är det skrattfest i stallet kan jag säga:):):):):)

Horsefarm är en ridsportbutik och hon jobbar alltså där, det var en fin butik med amssor av grejer ochallt var dyrt är glad att jag hittade det jag skulle på Ullared igår:):)


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback