lång dag många glada toner

lång dag har det varit idag, jobbade förmiddagen fram till lunch sen tog vi ledigt till fyra och jobbade sen till åtta, var skönt på ett vis men eftersom jag blir så rastlös så var det ganska jobbigt på sluttampen, sen känndes det lite konstigt att komma till stallet och jobba den tiden också.
Själv har jag haft ett himmla tempo idag mockade och släpte ut hästar och tog in hö på en tid so mmåste vara rekord tid, var i stort sätt klart med allt det vid tio tiden och det är inte ofta det händer, sen så tog vi ju in pollarna vid elva halv tolv så vi kunde ta den där ledigheten, för sofia vill inta att de ska gå ute då om vi inte är i stallet.:) så då tog vi in dem.:):)

när vi gick på lunch så gjorde vi en vesit in till vårat boenad eso mhåller på och renoveras och pratade lite med adam och johan, hantverkarna som jobbar på vårt hus, de var så glada och trevliga som alltid.:):) trevliga kilalr det där.:)

eftermiddagen så fixade jag lite vatten till hagarna bakom ridhuset och sen så tog vi ut några pollar i skritten och Karro red Romeo och ajg longerade Fonds i pessoan, efter att det var klart så hade vi planerat en uiteritt med jag på cezane och hon på svante, men det kom oroveckande svarta måln på himmlen så det blev ett pass i ridhuset, Cezane var dukitg, hade lite bättre kontroll på henne idag och fick en fin galopp på henne också:) avslutade med en runda på åken tänkte galoppera men hon ville inte det så det blev tra vi stället, hon värkade inte förstå vad jag menade när jag gav galoppskänkel men vi får prova igen nästa gång.:):)

Richard red Argo och Rolex idag så han var ju då i ridhuset sammtidigt som jag och karro red, han sa inte så mycket till oss eftersom han själv red. men efteråt så pratade han och jag lite om hur det gått, och jag håller fullkommligt med honom då det gäller min sitts, ska värkligen försöka bli bättre, och nu när jag ahr en sån bra tränare så ska det nog gå, för en sak är säker och den är att han komme rinte ge sig för än det är perfekt och det kommer inte jag heller göra:):)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback