kossor är LÄSKIGA!

idag har det hänt lite grejer, först och främst så har dagen bara farit iväg och gått fort.:) Micke (vetrinären) för att kolla på fonds, som är lite traslig iu benen och ryggen och så kollade han på stoet Mira också, för att ta reda på när hon skulle brunsta för hon ska insemineras då.:) han använde ultraljud och körde in hela armen i baken på henne och hon bara stod och myste med sofia hela tiden.:) vilken häst enligt mig, det måste ju inte vara speciellt bekvämt att få en arm uppstopad i sig.:S

Sen så kom det kunder också, och de kom för att kolla på Romeo.:D:D:D:D vilket var mycket trevligt, och det bästa är att de gilalde honom och vill kommaigen och prova.:):):):):):)

Sen har jag även kört Karro till tåget för hon skulle hem till värmland en sväng.:) och så har jag ridit också.:D:D på söta Cezane:D:D:D
frågade om jag fick rida ut i skogen och det fick jag.:):) var riktigt roligt:) tror cezane tyckte det också i slutändan för hon såg väldigt nöjd ut då hon kom hem till stallet igen trots allt läskigt vi tagit oss igenom.:) först så var det lera som var lite obehagligt tyckte hon sen var det buskarna som rörde sig för det var småfåglar inne i dem och så vattenpölarna:) dem var extremt läskiga ock så har vi kossorna också.:) då dog hon nog mer än en gång minst tre gånger dog hon.:) kom och gick på den fina vägen ute på åkrarna, med en kohage på ena sidan och åker på andra, hon såg kossorna på långt håll men tycktes inte bry sig men ju närmare vi kom dem ju störe blev Cessan och självklart så tyckte kossorna det var super spännande att kolla in pollen som kom på vägen, de kom närmare staktetet och då blev Cessan jätterädd och först stannade hon och sen när jag skänklad epå henne så började hon stegra lite lätt, och sen så stegrade hon högre och högre, bestämmde att jag skulle rida tillbaka en bitt för att lugna henne och sedan försöka igen, resultatet blev det samma, så jag hoppade av Cessan så det inte skulle hända någon olycka och gick förbi kossorna med henne och hon var tre gånger så stor minnst under hela färden fröbi dem, och inte blev det bättre av att de följde efter hela vägen tills deras hage tog slut. så Cessan fnyste och travade runt mig för att bli av med de, men det gjorde ju bara att de blev mer nyfikna.:)  får ta en sväng med henne ditt nästa gång jag rider också elle rbara gå för hand med henne så hon lär sig att de inte är farliga.:):)

Annars skötte hon sig super under sin första skogstur, allt var ju nytt för henne så jag förstår att hon var nervös.:) men hon lär sig nog snart, får ta samma tur igen nästa gång.:):)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback