Föl

idag så fodrade jag på morognen som vanligt, och ungefär kvart i åtta så ringer Lina till mig och vill ha hjälp att lasta Mira, för hon skulle köra henne till Falkenberg för där skulle micke (vetrinären) kolla om hon börjat brunsta än, hon ska ju insemineras med en hingst så hon ska kunna få föl till nästa år.:D så jag följde med som lasthjälp och det är jag glad för att jag gjorde.:):) Vi åkte alltså till Ågesta Hingststation i Falkenberg (tror det hete så i alla fall) och där var det hur många ston och föl, har aldrig sett så mycket föl på en och samma gång förut och jag bara älkar föl, de är ju för underbara:D:D blev så glad av att gå runt och kolla på dem.:):)

hela förmiddagen blev förskjuten då eftersom vi kom tillbaka vid tio så då blev det till att ta ut hästarna och sen börja mocka, han dock inte klart med alla boxar innan lunchen så fick även mocka efter lunchen också.:) sen så provade Lina det nya stoet och hon var jättefin värkligen och så red Richard valakcen men det såg jag inte men det hade tydligen gått bra:):)

fick då lite fina bilder med mobilen men de är inte super kvalite men men, tyvärr så vill inte blogg.se funka som den ska så bilderna kommer senare.:):)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback