en riktig sommardag

idag for jag iväg till Falkenberg igen med Mira, klockan halv nio var jag där och allt gick så bra fram tills jag skulle ta loss henne ur transporten, då hon kastade sig ut och helt plötsligt så hade jag bara en trasig lädergrimma och ett grimmskaft i händerna, mitra själv var redan ute ur transporten och såg lite stirri ut! skyndar mig ut och får nästan tag på henne men då vänder hon om och går med stora kliv åt motsatta hållet sen börjar hon trava också, fick mig i alla fall  en ordentlig promenad innan jag fick tag på henne igen tur att gräset lockade mer än friheten, tur för mig. blev en lugn promenad tillbaka till stuteriet.:)
Där fick jag låna en box i deras stall så hon fick lugna sig lite sen sen fick hon komam in till micke så han kunde kolla om hon börjat brunsta än, och det hade hon INTE gjort!!! så fick ju ta med mig åbäket hem igen!:(:( och så fort jag kom hem så fick hon gå in i boxen brevid Max så hon kanske får igång brunsten lite fortare eftersom han är hingst.:)
ska tillbaka på fredag i alla fall och håller tummarna då för att det går bra:)

annars har dagen gått bra, det kom kunder på walle och så har jag kört in hö med karro, hon körde idag också så jag satt bara brevid.:):)

Efter jobbet så åkte vi till havet och efter det svalkande doppet i havet så gick vi till tretoppar ochbköpte glass:D:D gott gott:):):):):)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback