en dramatiskdag

idga har solen värmt mig som de flesta andra dagar den senaste tiden.:):) men dagen har innehållit dramatik också en hel del om man ska noga med det.
Det började imorse, tog ut fyra hästar i skritten och de var så snälla och gick där, tog ut romeo som skulle ut i hagen och han går i en hage bakom skritten så han blev förstås skit rädd för hästarna där inne så han började troppa på tårna, precis när jag kommit förbi skritten ställer han sig upp på bakbenen och vevar ordentligt med frambenen, tur han inte träffade mig för då hade jag inte funnits mer tror jag, han landade i alla fall igen och stressad som en lite skunk sprang han in i hagen då jag släppte honom och så sprang han en bra stund innan han lugnade ner sig.

Förmiddagen var annars lugn, körde ridhuset och vattnade det, sen fixade jag skritten krattade och vattnade den.:) så tvättade jag lite täcken och små pysslade i skåpen i stallet så det blev lite ordning.:) hade kira med mig hela förmiddagen också, hon vaktade mig ordentligt då det kom förbi en joggare på väggen, då morrade hon så jag fick säga till henne, men hon stannade snällt kvar hos mig, och sen låg hon utanför stallet i solen och njöt.:):)

Eftermiddagen bjöd på mer dramatik för min del, mitt vänstra knä är inte längre helt skrapade upp det då jag drogs omkull ut av Vaida av alla hästar, hon som är så snäll jämt men idag blev hon skrämmd av något och kastade sig först bakåt och sen snurrade hon runt så jag sa till henne och då blev hon mer stressad, försökte lugna henne men hon gick på tårna, och när vi kommit förbi lastbilen vid ridhuset så stegrade hon sig och hoppade framåt samtidigt viket resulterade i att jag for efter fem meter kanske inna jag for omkull och för att undvika att bli släppad så släppte jag taget om grimskaftet och såg att vaida sprang mot grushagarna som är bakom utestallet, och i en av dem så stod Fonds, en av hingstarna och han fick ett nervöstsammanbrott då hon kom till honom, på ett sätt var det ju bra att hon sprang ditt för då kunde jag ju fånga henne det som inte var bra var ju hingsten. Men jag ahde fel om att jag skulle kunna få tag på henne där, för på något vis lyckades hon ta sig förbi mig och så sprang hon till sin box och oturligt nog så var dörren stängd anars had ehon väll gått in, men istälelt tvärvänder hon och springer ut på vägen bort mot antes hage, och jag är mycket tacksamm för att det kom en bil på vägen som blokerade hennes flyktväg för då kunde jag äntligen fånga henne och gå tillbaka till stallet.:) så det slutade bra, den enda som blev skadad var jag själv, fick ett fint skrubbsår på knäet.

när jobbet var slut så åkte jag och karro till Tretoppar och käkade glass:D denna gång blev det päron och jordgubbsglass för mig emd massor av varm chokladsås på.:D:D och det bästa med den är att den stelnar på glassen så det blir super gott:D:D:D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback