efter regn kommer solsken

idag vaknade vi till ett regnit väder utanför fönstret, så efter frukost fick pollarna gå i skritten och eftersom det regnade fortfarande så fick de inte gå ut i hagarna. vi mockade och sopade och pysslade och vid tio tiden så hade det sluitat regna så då fick pollarna komma ut i hagarna vilket de nog tyckte var skönt.:) Unea (min nya favorit, hade lätt köpt henne om pengarna fanns kan jag säga) fick gå i gräshagen med tuffis då Cezane står i box nu då hennes ben int eär så finna.:( MEn tuffis var nog nöjd med lite sällis och unea tyclte det var rolgit hon också hon for runt en stund och sen så hälsade hon på tuffis och jag väntade mig att det var hon som skulle pippa till och fara iväg (efterosm ston brukar göra så ofta) men där hade jag fel den som pepp och for i väg var tuffis, hab såg för rolig ut:):)

har annars rullat på bra idag har lärt Karro trakton så hon kan kröa in hö om det skulle behövas om jag inte är på gården. hon fick köra från start till slut det vill säga hela tiden:):) hon fångade även höbalen bra, behövde int eingrippa speciellt mycket, sa bara hur hon skulle göra:):) de tär ju inte svårt när man kan men lite krongligt kan det ju vara i början men manb lär sig snabbt.:)

sen så gjorde vi finnt i höladan tog ut alla lastpallar som funkar som golv så det blir so mluft fickor för höet, dock så bar det ju massa gamalt hö under dem så det kom inte in mycket luft där, men det fixade vi:):) så nu är det finnt där.:):)

Kollade även på unea då Lina hoppade henne, såg fint ut, jag fick filma som vanligt så jag kan ju kanske lägga upp en film sen då så ni får se henne.:):)

blev Eurosport på kvällningen och hästhoppning från monaco :D:D mycket roligt då de sänder hästsport på TV tycker jag:):) det är inte så ofta det händer:):)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback