Jag tror inte det är sant!

igår då jag och Linn kom tillbaka från Jobbchansen, så öppnar jag mailen för att kolla där står det "två nya mail i inkorjen"  :O:O oj vad roligt tyckte jag så jag klickade mig fram det ena var från en tjen i stockholm och det andra från LISEN BRATT FREDRICSON!!!!:O:O:D:D hon ville att jag skulle ringa till henne.:O (jag ahde tidigare på morgonen skickat ett mail om jobb på hennes gård i skåne för att jag sett en annons, så jag slog till kan man säga) man får bara en sån här chans i livet, fast jag ahde inga förväntningar på den, så när jag såg mailen så blev jag helt tom inom mig kan man säga. jag försökte få tag på henne tre gånger men hon svarade inte, tänkte varje gång, nu är det kört, nu är det försent. och så då jag satt på bussen på väg hem vi var i ölbo, alltås nästan hemma då försvinner musiken i öronen och det börjar ringa, på skärmen står det "privat nr" :) ojojojojoj, tänkte jag och så svarade jag "hej det är frida" och i andra änden "hej det är Lisen bratt"!!! (ojojojojojojojo) vad skakis jag blev, pratade lite med henne ens tund och kom fram till att jag skulle tänka på det till lördagen och ringa upp henne  nästa dag (lördag) så så blev det.
Pappa och jag började kolla på engång dåj ag kom hem och berättade, men vi kom inte fram till något så vi bestämmde att vi skulle fortsätta på lördag istället, så imorse satte vi oss ner igen och började kolla, tog ett tag och så kommer mamma och säger "jamen det är väll bara och ringa och hoppas på det bästa" :D (bästa mamma i världen har jag) så jag ringde och sa att jag ville ha jobbet och lisen blev nog lite lättad tror jag, :) sen sa jag även att jag skulle bli tvungen att kolla tåg så jag skulle smsa henne när jag hittat något.

Hittade ett tåg på engång och smsade tillbaka, fick inge svar så jag provade ringa för att vara helt säker på att hon sätt smset, och hon svarade inte.... så höll jag på hela dagen fram till fyra då jag äntligen fick tag på henne och talade om, hon värkade åter igen bli lettad på något vis, och skrev upp tiden jag skulle komma så att någon från hennes stall kan hämta mig vid stationen i kristianstad och så la vi på.:) s

Sen åkte jag och pappa till tierp och köpte biljeten och nu har jag sjukt mycket fjärilar i magen och är säker på att jag inte kommer kunna sova i natt.

För sånt här får man bara chans till en gång i livet känns det som, så tyvärr island så får det vänta för såna chanser kan komma fler gånger och det kan inte de här.:):)

Det är ju en provvecka först sen om jag har tur så kommer jag få stanna i en månad men jag kommer sakna kassper och gustav och ville jättemycket under tiden.:) och alla hästisar här hemma.:):) 


Mitt hjärta :D <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback