Dag i stallet

idga så bar det av till Conny för att träna lite, han är ju unghäst och har mycket att lära sig:) kom ditt vid halv elva nånting tror jag, och eftersom hälge är oridbar för tillfället så var det conny jag siktade in mig på i hagen, hihi han kom på en gång behövde bara stå kvar vid grinden så kom han till mig, han ahr fattat det där med att komma när man vill få tag i honom eller så är han abara nyfiken eller också ganska korkad.:):) men fin är han i alla fall.:)

Istallet stod Hälge, då han har boxvila, och då behöve ju inte conny vara ensam där heller, började borsta på honom och gossa, och pratade med honom. idag lyfte han hovarna också efter lite övertalning.:) duktig häst, sen så efter ungefär en halvtimme av pyssel och gossning så stod ahn faktis nerböjd med huvudet i min famn och jag fick klia honom bakom öronen, han avr jätteduktig då, efterosm han är lite rädd om just öronen, provade tränset också men det gick inte så bra så knäppte upp det så att bara pannbandet och nackstycket var kvar, inget bett alltså och så la jag det på sin plats och kliadde massor, och det gick riktigt bra, sen avr det bettets tur och det var lite läskigt men tillslut så gick det.:)

Han var i alla fall hur duktig som helst, gick bara en sväng med honom då han ahde träns på sig idag inge sele, och så fotade jag honom lite, nästa helg blir det tömkörning igen.:) hoppas det går bra då också.:):)

















Kommentarer
Syster säger:

Fin header du har gjort, funderar på något nytt för min blogg också, om jag väljer ut bilder, tror du att du kan fixa i photoshop? jag är inte så bra på redigering...



Hade en superfin ridtur idag med Johan. Och Joker var bara lite jobbig :P



Kramar

2011-01-09 | 21:38:23
Syster säger:

Fin header du har gjort! Jag funderar på att göra något nytt på min blogg också. Om jag plockar ut lite bilder och skickar till dig, tror du att du kan fixa något i photoshop? jag är inte så bra på redigering...



Hade en fin ridtur med johan idag. Och Joker var bara lite dum :P



Conny ser fin ut, den nya stjärnan kanske!? :P



Kramar

2011-01-09 | 21:41:00
Bloggadress: http://tildashav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback