Maloubet De Pleville

har ju varit på Grevlunda en månad och en häst som jag fäste mig vid lite extra var deras Avelshingst Maloubet De Pleville, han var helt underbart rolig att hålla på med. Han var hur sur som helst utåt men så fort man började klia honom på halsen blev han som en nallebjörn.:) han spedsade nästan jämt öronen när man kom igången men så fort man började prata med honom så blev han jättesur,  när jag kvällsfodrade och kom med vatten så drack han ur halva hinken inna jag han fylla på hinken i boxen.:) så jag fick gå en extra vända.:) Malte som han kallas till vardag är värkligen en gentleman så länge det inte finns ston i närheten och andra hingstar, då blir han riktigt jobbig, skriker och ahr sig emn han är ändå söt.:)


En snygg hingst är vad han är.:) lilla malte längst in istallet:)










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback