kvällen, natten, morgonen, dagen

igår kväll så blev det badtunna hos Adam med vänner, mycket trevligt och mycket varmt men skönt, kom till honom en stund efter åtta och var kvar till halv två två tror jag hon var då jag la mig i sängen hemma och somnade på studds.:):)kul var det i alla fall.:D

eftersom jag jobbat själv idag så var jag ju tvungen att gå upp då klockan ringde så jag sprang ut i stallet och fodrade och så sprang jag tillbaka och skyndade mig att göra gröt och sen kröp jag ner i sängen igen och åt gröten där, då dne var uppäten så somnade jag till fem i åtta och då bytte jag om till stallklädder och gick ut för att möta dagen och dess äventyr.:):)

dagen i övrigt har varit allt från bitter till mer bitter till ännu mer bitter och sne vände det efter lunchen så det blev bättre och bättre, men många tankar snurrar i huvudet på mig, vet ju int evad jag vill göra i framtiden men här kommer jag ju inte stanna mer än till nästa sommar som det ser ut nu, nu vill jag bara åka hem på semester och komma bort från denna gård ett tag.

alla hästar har väll varit helt okej idag, den enda som var lite jobbig var Cash som tyckte gräset var grönare på andra sidan staketet och eftersom det inte är så bra med ström i hagarna nu så hängde hgan över trådarna så de nästan gick av, då blev jag arg och trottshästen själv stod kvar och åt!! då var jag riktigt arg. Sen har vi ju Ante som har minst två hjärntumörer i huvudet öfr idga så ville han absolut inte vända runt i gången då jag skulle förbereda honom för utgång i hagen och sen hade grinden till hagen minst tussen huggtänder som alla var ute eter att bitta ante, så han vågade inte gå in, sen vågade han inte gå ut ur hagen heller men vareken grinden eller gräset eller något bet honom så tillslut så gick han.:)
och så har vi silvana den kärringen hon försökte springa över mig då jga tog in henne på eftermiddagen, hon plöjde värkligen in i stallet! helt respektlös är hon, gilla rhenne inte jättemycket kan jag säga.

sen har det inte hänt så mycket mer idag, var in en snabbis i nya huset också, det blir värkligen hur snyggt som helst:):):) länktar tills man får flytta in.:):):):):)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback