en lång dag

som jag skrev igår så skulle det bli en lååång dag idag, och mycket riktigt så blev det det också, kom från stallet vid nio på kvällen, men jag tar det från början.:D

Började med mockningen vid sju idag för att hinna bli klar tills kunderna skulle komma vid tio tiden:) hade ganska bra fart tycker jag dock började irritationen klia bakom öronen då jag fick göra alla boxar i stallet själv, då Emelie gjorde något annat, vet inte vad hon gjorde men mockade gjorde hon inte. Han klart med stallet i alla fall tills de kom så det var ju skönt, kom en hel lastbil med hästar som ska visas, och jag föll för en direkt då den kom in i stallet.:) ett jätte finnt sto som var grå med vit man och svans hur gullig som helst.:):)

efter lunchen så skulle vi förbereda Argo, fonds och kalvados för att de skulle åka iväg och visas för en arab eller vad han nu var för något, han pratade engelska i alla fall, så vi skulle knoppa dem och göra dem riktigt snygga. Visningen skulle vara i Ondsala tror jag det hete, på en gård där så jag fick följa med och hjälpa till, jag kan säga att jag ongrar mig regällt at tjag ställde upp för jag hamnade i slagsmål, kalvados var helt dum ihuvet och gav mig en snyting med sin ganach rakt på min kind och sen höll han på att sparka mig på axeln också när jag tog på transport skydden men jag klarade mig med centimeter. 

sen när han skulle in i lastbilen igen så ville han inte alls, det känndes som det tog en timme att få in honom men jag tror det gick lite snabbare, men jobbigt var det. sen så när vi skulle där ifrån så kom vi inte ut för vägen var så small och lastbilen för lång och svängen ut på asfallten var för snäv ochg allt var bara fel, tog kanske en halvtimme innan vi kom därifrån tror jag, sen var det raka spåret hem.:) Kom hem till gården lagom till kvällsfodringen så det var bara och lasta ur och in med de tre hästarna i stallet, fodra sen mocka ur lastbilen och ta in all utrustning.:) 

så nu är jag trött kan jag säga, hade viljat vara ledig imorgon men det går inte för jag avr ju ledig i torsdags.:):) Araben blev i alla fall intresserad av Fonds och jag tror han gillade Argo med men kalvados ville han inte ens rida och jag tror att han inte gillade honom helelr men vet inte riktigt, men känndes ganska menningslöst att ta med honom när inte det fanns något intresse, men jag vill inte följa med någon mer gång då den hästen är med kan jag säga, för jag vill gärna leva ett tag till.:):)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback