Hovspår i mitt liv

Nu har jag kommit så pass långt att jag tycker det är dax att pressentera en individ som är ganska liten, lite tanig svans, korta ben och ENORMA ÖRON:D ni som känner mig vet vilken jag ska skriva om och ni som inte känner mig, får jag lov att pressentera Fritz the donky:):):):D:D

 



Fritz är en åsna på 7 år nu (oj vad tiden går fort) han bor tillsammans med Islänningen Glampi och nu mera även med sonen Hampuz:)
Fritz träffade jag första gången 2006 (tror jag det var) han var en liten åsna (vilket han är fortfarande) som ägaren till Glampi köpt som sällskat:) när jag fick reda på att det skulle komma en åsna till Glampi så tänkte jag mig en grå åsna med ränder på benen och ål p åryggen:) en traditionel åsna helt enkelt:) men fel fel fel hade jag:)

Dagen då jag följde med syster min till Glampi för att se Fritz, var solig och varm och bromsarna flög runt oss:) jag var super nyfiken på fritz och när vi väl kom fram så gick jag mot hagen med det samma och där i en avdelad del av hagen stod han, en liten, liten fläckig!? sak med långa öron:) jag var ju kär p åen gång vilken söt liten sak tänkte jag:):) Gick in till honom och han trängde sog mot hörnet som var längst bort från mig, han ville inte komma fram, prvade med morot och knäckebröd men han ville inte.

Satt kvar hos honom med syster red Glampi och lixom bara satt där lungt och stilla, han fick komma om han ville:) och vist kom han tillslut, då han märkte att jag hade godis med mig, det var ju riktigt gott tänkte nog han:)
Fortsatte att bara vara hos honom ett bra tag inna jag fick sätta på honom grimma och när det gick började jag leda honom runt i den lila hagen han hade brevid den stora:) och efter mycket tid av kärlek så tog vi de första stegen ut i världen utanför hagens staket och ut p åäventyr:)



Tiden gick och Fritz och jag gjorde mycket, gick promenader, tränade lite trick men det gav jag upp väldigt snabbt då han inte var så intresserad av det, han vill bara ha godis hela tiden.:) Jag lärde honom hoppa hinder, det högsta han hoppat i sitt liv är ca 70 centimeter:):) och så har han jagat får, rymt flera gånger. :) och massor av mer.:)

Han är en helt otrolig individ, från den rädda åsnan i hörnet av hagen til len åsna med en n yfikenhet som slår de flästa:) Han är även inkörd och har en egen blå vagn som han tycker riktigt mycke tom att köra:):) så duktig är han:):)

en ska som gör honom speciell är att varje morogn så skriar han som en riktig trumpet och det är det mässt roligaste ljud jag någonsin hört, trodde inte det kunde komma så mycket ljud ur en sådan liten åsna.:)

Han är värkligen helt fantastisk och jag hoppas han får et tlångt och lyckligt liv p åjorden:):) och en sak vet jag jag kommer lätt tha en åsna som sällskap åt min framtida häst:):) de ärj uväldigt colla de små djuen, plus att det är roligare at tha en åsna än en shettis:D:D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback