hej sköna sol välkommen hit till vår jord, du är lika varm som i fjol

somamr, sommar, sommar....ja nästan så har jag tänkt idag:) solen ahr värkligen stekt på himmlen och det har varit riktigt varmt ute.:):) helt otroligt vad skönt det har varit:):) har haft Romeo och Atrax lösa i ridhuset och de värkade gilla det, Romeo var helt otroligt duktig, lugn och fin och lyssnade super på mig:) Ante var också jätte snäll och sprang först ganska fort men efter en kort stund lugnade han sig och började lyssna p åvad jag vill:):)

Har även ridit idag också, på maxentaxen:) han är fin men väldigt slö för sin ålder, han är ju bara 4 men känns som en 14 åring eller någe sånt och så känns han som en ridskulehäst, går framåt och gör inget dumt alls,. Nu har han ju även villat ett bra tag men inte ett enda bocksprång eller skutt eller något dumt alls, lite tråkig faktist. Men han känndes riktigt finn idag i alla fall, fick igång honom ordentligt och så gjorde vi serpentiner och volter och snett igenom och massor av saker hela tiden och det mässta i en ganska snabb trav för att vecka honom till liv igen, det låg även några bommar ute i ridhuset så travade över dem också någon gång, så han fattade att han skulle lyfta på fötterna:) Sen skrittade jag av honom på utebanan:)

Vid lunch kom Vetrinären för att besikta två hästar och båda gick igenom så de åker nog till sina nya ägare nu i veckan.:):) sen kom hovslagan också och skode tre hästar:)

Dagen har varit bra annars, tvättade ur vattentunorna i gräshagarna bakom ridhuseytoch plockade och fixade i stallet har jag också gjort:):) Har även fått mig två behövliga pratstunder med SysterElinor och Pappsen:D:D Elinor är värkligen bäst på att lyssna och pappa är bäst att bara prata med:):) men Länktar otroligt mycket efter dem nu, hoppas på att det kan bli en hemfärd efter Drammen, men vet inte hur det blir med det nu då Drammen har förskjutits en vecka, får se men hoppas hoppas hoppas på att det går att ordna:):)



Cezane solar sig i hagen:D


Vaida i hagen:D:D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback