Minnen

Idag ahr jag kört bil i Gävle och pluggat Teori.:D

kom hem och började titta på gamla foton då jag rider, kom fram till att jag ahr haft en hel drös "sköthästar" och så har jag ridit en hel massa olika hästa på TIRK då jag fortfarande red där.:) och sen ytligare några stycket som jag provat någon gång och ja som ni kanske förstår så tänkte jag visa lite bilder från mitt föråd med hästbilder.:) och jag kan lova att det är ju inte de vakcraste av bilder jämt men jaja, ni får skratta om ni vill, alla har vi varit nybörjare någongång.:D visar bara de hästar jag skött om en längre tid, de andra som de på TIRK får ni länkta efter lite till då det var så många som jag ahde bilde rpå att jag inte orkade ladda upp alla nu.:) så ett till inlägg komemr med TIRK tiden någon annan gång.:)

Glampi
 är en islandes häst på 28 eller 29 år och jag och mian syskon har väll istrot sätt lärt oss rida på honom, först så red Matilda honom, hon började rida honom då han avr 19 tror jag, sen tog Elinor över honom lite smått då matilda flyttade till Linköping, men hon hade Skreppur också så jga började prova Glöampi lite och då had ejag nog ridit på TIRK i ett eller två år tror jag så Glampi blev ju något helt nytt för mig, men krut har han trots sin ålder, dock rider jag inte honom längre då han ahr gått i pansion helt nu, hälsar på honom då och då för att färska upp minnen vi har tillsammans genom att borsta och klappa på honom.:D


Glampi och jag

Monia ociano
Var vad man kan kalla för min allra första riktiga Sköthäst som jag hittade på efter Glampi, hon bodde ungefär 3km bort så längre bort blev det än vad det var till Glampi, men jag ville ha förnyellse.:) 2007 var det då jag hittade henne och jag red henne fram tills hon fick sitt föl Commonday och efter det så blev det lite ridning innan hon såldes. En rolig grej med henen vara att hon alltid stack ut tungan då man red som om hon lipade hela tiden, emn aldrig la hon tungan över betet eller var elak, aldrig. En till sak var att jag ridit henne en gång inna jag blev sköttare på henne då jag avr på praktig i 8:An i Hedesunda där hon bodde då på ett ställe som sysslade emd turridning, var ju lite roligt att våra vägar korsades igen tyckte jag.:)


Monia

C. Me Run
Rune som ha kallades till vardag var en travare på 4 år och han bodde på samma ställe som Monia. Han avr itne inriden då jag började rida honom, så jag red in honom, eller ja jag lärde honom grunderna för att kunna gå rakt fram, stana, backa, skritt,trav och galopp och ja inga svåra saker men de grundläggande lärde jag honom i alla fall, han blev självklart en del av mitt hjärta och jag gilalde honom mycket. Mer om honom kan ni läsa i ett inlägg som jag skrev för ett tag sen, tro det heter C. Me Run men är inte säker där strå emr om honom.:)


Rune

Ingo Lavec
Ingo bodde även han på gården där Rune och Monia bodde fast vid ett tillfälle då både de hade flyttat. Han finns dock inte längre då han for till Trapalanda i februari 2008,:( han var speciell, läs mer om honom i Ett tidigare inlägg som heter Ingo Lavec.


Ingo

Domingo
Hälge kallades han för också, bodde på de andra travarnas gård och var väll lite som stallets kung och mäst bortskämd av alla då det var han som startade i mäst lopp under den tiden jag var där och hjälpte till.:) han avr en rolig häst som hade sina egna ideer och lösningar på problem som uppstod.:) har roliga minnen av den hästen.:)


Hälge

Kära Felicia
Kära Felicia vet jag inte om det passad ehenne så jättebra du hon var fruktansvärt grinig av sig, men så är ju ston, hon bodde som Hälge, Rune, Monia, Ingo på samma gård och är en teravare. Red henne växelvist sammtidigt som jag red Hälge och Rune och ingo, mycket där ett tag, en lördag kunde vara fem hästar att rida för mig, Först lektion på TIRK sen hem och rida på Rune, Hälge, Felicia, och Ingo. Man avr trött efter en sådan dag. När felicia kom till gården så var man tvungen att han luva på henne för hon var känslig  för ljud + att det skulle vara bomull iöronen också, pullarmangrimma för hon var så stark, pessoa bett (stavning) och ja väldigt mycket utrustning, när jag ridit henne i ett halv år så hade jag ingen luva, ingen bomull, ingen nosgrimma, och vanligt tränsbett på henne, hon förändrades värkligen under det halvåret måste jag säga.:)


Felicia

Baron Spender
han bode som de övriga i samma stall, och var en liten knubbig travare som jag red i några månader, han var inte riktigt min typ av häst men jag red honom i alla fall då jag inte hade någon anna att rida. körde hon desstå mer och mitt travintresse ökade när jag började hålla p åmed honom.:)


Baronen

Almveig
Vinglan vet ni redan mycket om så tänkte inte ta så mycket om henne, hon åkte ju nydligen hem till Borlänge igen då hon bor där igentligen. :( men jag ahr ett nästan fullt fotoalbum med bara henne i + runt 3000 bilde rpå hårddisken .:D:D så än på ett tag kommer jag inte glömma henne.:D:D


Vinglan


Ja hörni, om ni kommit så här långt så betyder det ju att ni ahr kollat på alla bilder och läst alla text för hoppningsvis, och det är bets för er att ni har det för det var himmla jobbigt att skriva.:):P har alltså hunnit med en del hästar på ganska kort tid.:D men har lärt mig otroligt mycket och alla har haft olika egenskaper och lärdom att lära ut, visa har visat det tydligt och andra ahr man fått lirka fram det.:) och detta är värkligen inte alla hästa jag någonsin ridit elelr komem ratt rida, jag ahr många år kvar på hästryggen och jag kommer alltid att älska hästar det är det som är jag lixom, för om inte hästarna finns där visd min sida så existerar inte jag på samma vis.:):)







 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback